Utusan Borneo (Sarawak)

Tindakan Sng tidak gugat semangat PKR Sarawak: Roland

-

MIRI: Tindakan Larry Sng meletak jawatan sebagai pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) dan Parti Keadilan Sarawak (PKR) seterusnya meninggalk­an parti itu tidak akan melemahkan semangat perjuangan parti.

Naib Pengerusi II MPN PKR Sarawak Roland Engan berkata, sebaliknya mereka akan menetapkan formula terbaik untuk meneruskan gerak kerja parti tanpa Sng.

“Kekosongan jawatan pengerusi MPN tidak menggugat gerak kerja serta keutuhan KeadilanSa­rawak.

“Kami kekal setia berjuang bersama presiden dan parti serta menyokong usaha pihak Majlis Pimpinan Pusat (MPP) dan MPN untuk menghadapi pilihan raya akan datang,” katanya dalam satu kenyataan di sini, semalam.

Beliau berkata demikian mengulas keputusan Sng yang juga Ahli Parlimen Julau meletak jawatan sebagai pengerusi MPN dan PKR Sarawak seterusnya meninggalk­an parti itu.

Roland yang juga Ketua Cabang PKR Baram menambah, mereka akan meneruskan usaha memantapka­n parti dan berkhidmat untuk rakyat termasuk merealisas­ikan agenda reformasi yang membawa manfaat keadilan.

“Keadilan Baram dan Keadilan Sarawak mengucapka­n selamat maju jaya kepada Larry,” katanya sambil menambah, parti menghargai sumbangan beliau khususnya dalam tempoh pembinaan semula parti sejak setahun lalu.

 ??  ?? ROLAND
ROLAND

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia