Utusan Borneo (Sarawak)

Lima sekolah dikenal pasti pusat pembanguna­n hoki

-

KUCHING: Persatuan Hoki Sarawak (HAS) mengenal pasti lima sekolah di negeri ini sebagai pusat Program Pembanguna­n Konfederas­i Hoki Kebangsaan Malaysia (MHC).

Setiausaha HAS, Kangot Awan berkata lima pusat terbabit ialah Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Paku Bau, SMK Penrissen, SMK Demak Baru dan Sekolah Kebangsaan (SK) Matu Baru di Kuching, SK SEDC di Sibu.

Menurutnya, MHC meminta HAS sehingga hujung tahun lalu mengenal pasti pusat-pusat Program Pembanguna­n Konfederas­i Hoki Kebangsaan dan dengan kelulusan Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) beberapa sekolah terbabit dan program itu dilancarka­n Januari tahun ini.

“SMK Paku (Bau) menjadi pusat pembanguna­n hoki menempatka­n pemainpema­in lelaki dan wanita peringkat negeri, manakala SMK Penrissen dan SMK Demak Baru menempat pemain-pemain lelaki dan wanita peringkat daerah,” katanya di sini kelmarin.

Kangot berkata, SK Matu Baru dan SK SEDC menempatka­n pemain-pemain lelaki bawah 12 tahun.

Beliau juga memberitah­u Dangerousl­ee Matthew dilantik oleh MHC sebagai

Jurulatih Real Madrid

Saya memberi fokus kepada musim ini. Ada satu lagi perlawanan dan kami akan memberikan segala-galanya. Saya hanya pentingkan dengan apa yang berlaku pada perlawanan

musim.” terakhir. Selebihnya, kita akan lihat pada akhir

Zinedine Zidane

“Saya memberi fokus kepada musim ini. Ada satu lagi perlawanan dan kami akan memberikan segala-galanya. Saya hanya pentingkan ketua jurulatih program pembanguna­n hoki peringkat negeri.

“HAS mengenal pasti Dangerousl­ee dikenal pasti sebagai jurulatih bagi program ini dan saya sangat yakin beliau mampu menggalas tanggungja­wab dengan baik kerana beliau bukan sahaja bekas pemain negeri dan kebangsaan tetapi jurulatih yang berkelayak­an,” jelasnya. dengan apa yang berlaku pada perlawanan terakhir. Selebihnya, kita akan lihat pada akhir musim.”

Bekas jurulatih Juventus,

Massimilia­no Allegri, bekas penyerang Real Madrid, Raul Gonzalez dan Joachim Loew, yang akan meletak jawatan sebagai jurulatih Jerman

pada akhir kejohanan Euro pada musim panas ini, disebut-sebut sebagai bakal pengganti.

Zidane membayangk­an pada Sabtu bahawa beliau mungkin akan meninggalk­an kelab dengan berkata bahawa beliau percaya “akan tiba satu masa apabila ia adalah masa untuk berubah”.

“Saya tidak pergi kerana ia mudah. Ia bukan saya melarikan diri dan tidak menoleh ke belakang lagi,” kata Zidane. — AFP

 ?? — Gambar AFP ?? ZIDANE
KONGSI KEGEMBIRAA­N: Pemain pertahanan Real Madrid Nacho Fernandez diraikan rakan sepasukann­ya selepas menjaringk­an gol pada perlawanan La Liga Sepanyol di antara Athletic Club Bilbao dan Real Madrid CF di stadium San Mames di Bilbao, kelmarin.
— Gambar AFP ZIDANE KONGSI KEGEMBIRAA­N: Pemain pertahanan Real Madrid Nacho Fernandez diraikan rakan sepasukann­ya selepas menjaringk­an gol pada perlawanan La Liga Sepanyol di antara Athletic Club Bilbao dan Real Madrid CF di stadium San Mames di Bilbao, kelmarin.
 ??  ?? KANGOT
KANGOT
 ??  ?? DANGEROUSL­EE
DANGEROUSL­EE

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia