Utusan Borneo (Sarawak)

Rumah terbakar, wanita nekad terjun selamatkan diri

-

BINTULU: Seorang wanita nekad terjun dari tingkat atas setelah rumah dua tingkat jenis kekal didiaminya musnah dalam kebakaran di Taman Sri Pelabuhan dekat sini, malam kelmarin.

Ketua Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Zon 5 Bintulu Wan Kamarudin Wan Ahmad berkata, dalam kejadian sekitar jam 11.11 malam itu, mangsa yang berumur 23 tahun dikatakan berada di tingkat atas kediaman terbabit.

“Sejurus terjun mangsa yang juga penghidap penyakit asma diberi bantuan oksigen terlebih dahulu sebelum dihantar ke Hospital Bintulu bagi mendapatka­n rawatan lanjut,” katanya.

Menurutnya, pasukan bomba sejurus itu memulakan kerja-kerja memadam kebakaran menggunaka­n satu aliran salur bantu mula dan satu aliran 30 meter dua nozel sumber air diperolehi daripada pam jentera dan pili bomba.

Katanya, bomba kemudian bertindak memadam kebakaran menggunaka­n konsep ‘receo’ sehingga kebakaran berjaya dikawal sekitar jam 11.45 malam.

“Kebakaran itu turut memusnahka­n 100 peratus tingkat atas kediaman terbabit. Punca kebakaran serta anggaran kerugian masih dalam siasatan,” jelasnya.

 ?? ?? MUSNAH: Pasukan bomba bertungkus-lumus memadam kebakaran yang memusnahka­n tingkat atas sebuah kediaman di Taman Sri Pelabuhan, Bintulu malam kelmarin.
MUSNAH: Pasukan bomba bertungkus-lumus memadam kebakaran yang memusnahka­n tingkat atas sebuah kediaman di Taman Sri Pelabuhan, Bintulu malam kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia