Utusan Borneo (Sarawak)

Tanah runtuh: Pencawang TNB rosak, dua kenderaan dihempap pokok tumbang

-

Hujan lebat berterusan selama beberapa jam sejak petang dipercayai menjadi punca kejadian tanah runtuh di Jalan Tun Dr Ismail, Taman Bukit Sentosa di sini malam kelmarin yang turut menyebabka­n kerosakan pada sebuah pencawang Tenaga Nasional Berhad.

Pegawai Operasi Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Seremban PGK II Jefri Uzus berkata sepasukan anggota dikerahkan ke tempat kejadian pada jam8.05 malam.

“Pencawang tersebut mengalami kerosakan pada transforme­rnya. Tanah runtuh itu turut menyebabka­n pokok di kawasan sekitar tumbang dan menghempap dua kereta Mercedes Benz dan Volvo yang diletakkan berhampira­n.

“Bagaimanap­un, tiada mangsa dilaporkan terlibat dan penduduk sekitar dinasihatk­an sentiasa berwaspada dan melaporkan kejadian tidak diingini kepada pihak berkuasa dengan segera,” katanya dalam kenyataan di sini semalam.

Dalam kejadian berasingan, Pegawai Operasi BBP Seremban 2 PGK II Harzizi Hasim memaklumka­n sebuah bilik menggosok pakaian di asrama lelaki sebuah sekolah dekat sini mengalami kebakaran 40 peratus kira-kira jam 2 pagi semalam.

Beliau berkata tiada mangsa dilaporkan terlibat dalam insiden berkenaan dan punca kejadian masih disiasat. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia