Utusan Borneo (Sarawak)

Arsenal, Marquinhos ikat ‘kontrak jangka panjang’

-

Arsenal membuat perpindaha­n pertama kelmarin dengan mendapatka­n tandatanga­n pemain Brazil, Marquinhos dari Sao Paulo.

Pemain berusia 19 tahun itu telah bersetuju dengan ‘kontrak jangka panjang’ bersama Gunners selepas pada mulanya seperti akan berpindah ke Wolves.

Marquinhos menjaringk­an empat gol dalam 41 penampilan untuk Sao Paulo dan merupakan sebahagian daripada skuad yang memenangi kejuaraan negeri Sao Paulo pada tahun 2021.

Dia juga telah bermain dalam bawah-17 untuk Brazil.

Pengarah teknikal Arsenal, Edu memberitah­u di laman web kelab: “Kami gembira kerana telah menyempurn­akan perpindaha­n dengan Sao Paulo memandangk­an Marquinhos ialah pemain yang telah kami sasarkan.

“Pada usia 19 tahun, dia masih sangat muda, jadi dia ialah pemain untuk masa depan.

“Marquinhos kini akan menyertai kami dalam pramusim, menyertai rumah baharunya, dan terus berkembang dan maju bersama kami.”

Sementara itu, seorang lagi sasaran Arsenal, pemain tengah Leicester, Youri Tielemans berkata dia akan “mengkaji pilihan saya pada musim panas ini dan membuat keputusan” mengenai masa depannya.

Kontrak pemain antarabang­sa Belgium hanya ada satu tahun lagi dengan Foxes, bermaksud mereka mungkin berhasrat untuk mendapat wang daripada satu aset berharga mereka dalam beberapa bulan akan datang berbanding membiarkan dia pergi secara percuma pada musim panas depan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia