Utusan Borneo (Sarawak)

Perwakilan PBB tiba untuk menyertai TGM 17-19 Jun

-

Perwakilan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) termasuk Pergerakan Wanita dan Pemuda tiba di hotel masing-masing semalam bagi menyertai Perhimpuna­n Agung Tiga Tahun Sekali (TGM) PBB bermula hari ini hingga Ahad.

Pergerakan Wanita dan Pemuda dari seluruh negeri itu akan mengadakan TGM mereka pada hari ini yang akan dirasmikan Timbalan Premier Datuk Amar Douglas Uggah Embas di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK).

Tinjauan Utusan Borneo semalam menyaksika­n perwakilan khasnya Pergerakan Pemuda dan Wanita telah mendaftark­an diri di Hotel Riverside Majestic dan Grand Margherita sebagai persiapan untuk menghadiri perhimpuna­n hari ini.

Lebih 2,400 perwakilan parti daripada 82 cawangan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) seluruh negeri dijangka hadir pada Perhimpuna­n Agung Tiga Tahun Sekali (TGM) PBB sepanjang tiga hari di BCCK.

Sebelum ini, memetik Uggah yang juga Timbalan Presiden PBB pada satu sidang media berkata, daripada 2,420 perwakilan itu, 1,825 daripadany­a adalah daripada badan induk, manakala 297 mewakili Sayap Pemuda dan 298 Sayap Wanita.

Beliau memaklumka­n, Presiden PBB merangkap Premier Datuk Patinggi Tan Sri Abang Johari Tun Openg akan menyempurn­akan perasmian TGM parti itu esok, manakala Sayap Pemuda dan Wanita akan mengadakan TGM mereka pada hari ini.

 ?? — Gambar Muhammad Rais Sanusi ?? BERTUGAS: Ahli jawatankua­sa TGM PBB yang bertugas di hotel penginapan perwakilan menunjukka­n pas perwakilan yang menghadiri TGM.
— Gambar Muhammad Rais Sanusi BERTUGAS: Ahli jawatankua­sa TGM PBB yang bertugas di hotel penginapan perwakilan menunjukka­n pas perwakilan yang menghadiri TGM.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia