Utusan Borneo (Sarawak)

Man City cuba mendapatka­n Cucurella, sasaran utama mereka untuk posisi pertahanan kiri

-

LONDON: Manchester City akan cuba mendapatka­n pemain kelab Brighton, Marc Cucurella, sasaran utama mereka untuk posisi pertahanan kiri.

Pengurus City, Pep berazam untuk mendapatka­n pemain rakan senegarany­a itu selepas tertarik dengan prestasiny­a dalam Liga Perdana.

Cucurella menyertai Brighton dari Getafe bulan Ogos tahun lepas, setelah satu tempoh di Barcelona di mana dia tidak melepasi skuad B Barca. Minat City sudah diketahui dan tawaran pertama mereka dijangka akan dibuat dalam beberapa hari lagi.

Brighton akan mendapat keuntungan besar jika menjual Cucurella, yang menyertai kelab dengan yuran perpindaha­n 15.4 juta pound dan menangis kegembiraa­n selepas menjaringk­an gol pertamanya bersama kelab pada bulan Mei ketika membelasah Manchester United 4-0.

Although Oleksandr Zinchenko dan pemain berkaki kanan, Joao Cancelo, beraksi dengan cemerlang di posisi pertahanan kiri musim lepas untuk membantu City memenangi kejuaraan dan Guardiola mahukan seorang lagi pemain pakar di posisi itu.

Benjamin Mendy ketika ini digantung oleh kelab ekoran kes mahkamah.

City sudah membeli Erling Haaland dari Borussia Dortmund dan pengerusi kelab, Khaldoon al-Mubarak berkata dua lagi pembelian sedang dirancang.

Seorang lagi pemain Brighton, Yves Bissouma, sedang menjalani pemeriksaa­n perubatan di Tottenham selepas kelab mencapai persetujua­n untuk perpindaha­n bernilai 25 juta pound termasuk tambah nilai. Pemain tengah itu sudah berada di Brighton sejak 2018.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia