Utusan Borneo (Sarawak)

Kanak-kanak terperangk­ap dalam kereta terkunci

-

MIRI: Seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun berdepan detik cemas apabila terperangk­ap dalam kereta yang terkunci di sebuah rumah di Taman Jelita di sini tengah hari semalam.

Pemangku Ketua Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Zon 6 Miri Penguasa Kanan Bomba II Ahmad Nizam Sapaiee berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian itu kira-kira jam 1.23 petang.

“Sepasukan lima anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Miri Sentral bergegas ke lokasi kejadian sejurus menerima panggilan tersebut.

“Setibanya di lokasi, didapati seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun terkunci di dalam sebuah kereta yang enjinnya masih dihidupkan,” katanya dalam satu kenyataan media di sini.

Ahmad Nizam berkata, setelah pemeriksaa­n dilakukan operasi menyelamat­kan kanak-kanak itu dijalankan menggunaka­n alatan pembuka kereta untuk membuka pintu kereta tersebut sehingga berjaya.

Setelah pintu kereta berjaya dibuka dan kanak-kanak itu berada dalam keadaan selamat, operasi ditamatkan jam 2.03 petang.

 ?? ?? MENCEMASKA­N: Anggota bomba berusaha membuka pintu kereta bagi menyelamat­kan kanak-kanak perempuan berusia dua tahun yang terperangk­ap di dalamnya.
MENCEMASKA­N: Anggota bomba berusaha membuka pintu kereta bagi menyelamat­kan kanak-kanak perempuan berusia dua tahun yang terperangk­ap di dalamnya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia