Utusan Borneo (Sarawak)

Punca letupan pasar raya di Jalan Bako masih disiasat

-

Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak masih melakukan pemantauan bagi mengenal pasti punca letupan yang berlaku di sebuah pasar raya di Jalan Bako di sini, semalam.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi, JBPM Sarawak berkata, insiden yang berlaku awal pagi itu menyebabka­n pintu bangunan premis berkenaan pecah.

Menurutnya, pihaknya menerima laporan kejadian sekitar jam 6.48 pagi sebelum mengerahka­n anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Tabuan Jaya ke lokasi.

“Setiba di lokasi mendapati tiada berlaku kebakaran di premis terbabit dan berlaku letupan menyebabka­n pintu bangunan pecah.

“Bagaimanap­un, punca letupan masih belum dapat dipastikan. Tiada operasi pemadaman dilakukan dan hanya pemantauan dilakukan bagi mengetahui punca letupan terbabit,” katanya dalam kenyataan semalam.

Tambahnya, kejadian itu juga tidak melibatkan sebarang kemalangan jiwa dan keadaan di lokasi kejadian bagaimanap­un pulih seperti sedia kala.

“Kerja-kerja siasatan akan terus dilakukan oleh pihak Forensik Kebakaran Zon 1 bagi mengetahui punca sebenar letupan,” jelasnya sambil menambah, operasi pemantauan di lokasi selesai sekitar jam 8.31 pagi.

 ?? ?? SIASAT: Bomba melakukan pemantauan dan pemeriksaa­n bagi mengenal pasti punca letupan yang berlaku di sebuah pasar raya di Jalan Bako, semalam.
SIASAT: Bomba melakukan pemantauan dan pemeriksaa­n bagi mengenal pasti punca letupan yang berlaku di sebuah pasar raya di Jalan Bako, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia