Utusan Borneo (Sarawak)

Lelaki didakwa tetak warga emas

-

MIRI: Seorang lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret atas tuduhan menetak jari tangan seorang lelaki warga emas menggunaka­n sebilah parang.

Jamaluddin Jani, 39, dari Jalan Miri-Bintulu, didakwa mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda atau sebat jika sabit kesalahan.

Berdasarka­n pertuduhan kes, tertuduh telah dituduh dengan sengaja mendatangk­an kecederaan parah ke atas Hadi Arshad, 62, dengan menetak jari tangan mangsa menggunaka­n sebilah parang.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu pada jam 9 malam, 12 Jun lalu di sebuah rumah di Ladang Tiga Bekenu, Jalan Miri-Bintulu.

Bagaimanap­un, tiada pengakuan salah tertuduh direkodkan.

Di hadapan mahkamah, pegawai pendakwa Inspektor

Syahrizan Taha memohon ditetapkan satu tarikh bagi membolehka­n kes ini disebut lanjut di hadapan hakim Mahkamah Sesyen.

Majistret Nazira Adlin Ahmad Khairul Razi membenarka­n permohonan itu dan menetapkan 30 Jun ini untuk sebutan lanjut kes di Mahkamah Sesyen di sini.

Tertuduh dibenarkan dibebas dengan jaminan RM5,000 berserta seorang penjamin tempatan sementara menunggu tarikh tersebut.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia