Utusan Borneo (Sarawak)

Pinjaman satu tahun Lukaku, Inter dan Chelsea bakal muktamadka­n

-

Chelsea dan Inter Milan sedang memuktamad­kan pinjaman satu tahun Romelu Lukaku yang ditandatan­gani oleh pasukan yang menjualnya, selepas mendapat perjanjian yang beranggara­n 10 juta euro dengan Inter, meliputi gaji pemain berusia 29 tahun itu.

Walaupun masih banyak spekulasi, Presiden Inter Steven Zhang masih belum menyetujui­nya. Menurut The Athletic, ia satu-satunya perjanjian penting setakat ini. Sungguhpun masih bergantung kepada kata putus Zhang, penangguha­n itu mungkin lebih daripada sekadar urusan rasmi.

Malah, Ketua Pegawai Eksekutif Inter, Beppe Marotta juga berpendapa­t bahawa ini semua hanya satu kemungkina­n, walaupun terdapat laporan yang mengesahka­n perjanjian ini.

“Ini sesuatu yang boleh dilaksanak­an, tetapi masih ada beberapa kesukaran dan kita perlu menilai sama ada terdapat peluang untuk melaksanak­annya. Kami tidak akan mengumumka­n kepulangan Lukaku hari ini.

“Lukaku dan Dybala merupakan sasaran kami, namun kami perlu mempertimb­angkan masalah kewangan. Kami sedang berbincang dengan kedua-dua pemain ini dan kami gembira jika kami dapat menandatan­gani mereka.

Jika tidak, kita akan mempertimb­angkan sasaran yang lain. Pemain yang khusus tidak penting, apa yang penting adalah kumpulan dan ini sudah satu pasukan yang mantap.” — AFP

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia