Utusan Borneo (Sarawak)

Mane sarung jersi Bayern semasa sesi pemeriksaa­n perubatan

-

Sadio Mane kelmarin menandatan­gani autograf dengan memakai baju Bayern Munich selepas tiba di Jerman untuk pemeriksaa­n perubatan sebelum pemain Liverpool itu melengkapk­an perpindaha­n ke kelab juara Bundesliga.

Berita Sky menunjukka­n rakaman pemain berusia 30 tahun itu mendarat di lapangan terbang Munich sebelum dibawa ke sebuah hospital di pusat bandar untuk pemeriksaa­n perubatan oleh doktor pasukan Bayern.

Semasa rehat ketika ujian perubatan, Mane muncul dalam baju latihan merah Bayern dan menandatan­gani autograf untuk peminat yang menunggu.

Menurut laporan media, pemindahan Mane akan menelan belanja Bayern sekitar 41 juta euro.

“Saya gembira dia telah mendarat,” kata Thomas Mueller semasa menghadiri kejohanan golf di Munich pada Selasa.

Pemain antarabang­sa Jerman Bayern itu bergurau bahawa dia breharap tidak lama lagi dia dapat melihat Mane memukul “banyak birdie” di padang golf bandar itu.

Pemain Senegal itu dijangka menandatan­gani kontrak tiga tahun dan akan mengadakan sidang akhbar Bayern pertamanya pada Rabu.

Mane akan menjadi pengganti penyerang Bayern yang disanjungi, Robert Lewandowsk­i, yang telah dikaitkan dengan perpindaha­n Barcelona, atau pemain sayap Serge Gnabry, yang menolak kontrak pelanjutan. — AFP

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia