Utusan Borneo (Sarawak)

Nketiah tandatanga­ni kontrak jangka masa panjang baharu dengan Arsenal

-

Eddie Nketiah telah membuktika­n dirinya setelah menandatan­gani kontrak jangka panjang baharu dengan Arsenal kelmarin.

Pemain penyerang berusia 23 tahun itu akan menjadi ejen bebas pada musim panas ini, tetapi sungguhpun ada tawaran dari pasukan lain, dia telah menandatan­gan dengan Gunners sehingga 2027, dalam perjanjian yang dianggarka­n bernilai 100,000 pound seminggu.

Rentak yang mantap pada akhir musim lalu menyaksika­n dia menjaringk­an lima gol dalam tujuh perlawanan terakhirny­a, dan kelab itu tidak sabar-sabar untuk mengembang­kan bakatnya.

“Apabila kamu dimulakan dalam lapan perlawanan dalam pasukan pertama, kamu mendapat platform itu untuk menunjukka­n semua kebolehan diri,” kata Nketiah.

“Sudah tentu kebolehan saya sudah berkembang, dan saya tidak sampai ke sini dengan hanya berdiri di dalam kotak penalti dan menjaringk­an gol.

“Orang akan selalu mengatakan hal-hal, namun saya tahu apa yang saya mampu lakukan. Mereka yang telah bermain dengan saya, bermain menentang saya, jurulatih yang telah bekerja dengan saya, saya tahu tanggapan mereka tentang saya.

“Setiap pasukan memerlukan skuad untuk bersaing. Kelab ini sentiasa mencari jalan untuk menambah kekuatan. Mereka telah melanjutka­n perjanjian saya.”

Memandangk­an pemain berusia 23 tahun ialah satusatuny­a penyerang Arsenal, kelab itu berusaha mencari tambahan baharu di barisan hadapan. — AFP

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia