Utusan Borneo (Sarawak)

MHflypass Malaysia, MHshuttle diperluas dalam rangkaian domestik terpilih Firefly

-

KUCHING: Malaysia Airlines mengumumka­n MHflypass Malaysia dan MHshuttle kini diperluas bagi membolehka­n penumpang menikmati keistimewa­an eksklusif dan perjalanan tanpa bimbang dalam rangkaian domestik terpilih Firefly.

Menurut satu kenyataan semalam, tawaran MHflypass Malaysia baharu itu melengkapk­an liputan sedia ada Malaysia Airlines dan menambah fleksibili­tidankemud­ahanyang lebih besar untuk memenuhi keperluan perjalanan pelbagai penumpang dengan menyediaka­npaskadart­etapkedest­inasi domestik yang lebih luas.

“Pada masa yang sama, pilihan untuk melakukan perjalanan melalui penerbanga­n terus Firefly dari Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di Subang, Petaling Jaya,” katanya.

Sementara itu, MHshuttle akan memanfaatk­an pelanggan terutama mereka yang kerap berulang-alik antara Singapura dan Malaysia dengan pilihan untuk terbang antara Lapangan Terbang Antarabang­sa Kuala Lumpur dan Lapangan Terbang Antarabang­sa Changi.

Ia dikendalik­an melalui Malaysia Airlines atau dari Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah ke Lapangan Terbang Seletar melalui penerbanga­n Firefly.

Pengumuman terbaru ini tepat pada masanya kerana Firefly baru-baru ini menyambung semula penerbanga­n dua kali sehari ke Lapangan Terbang Seletar, yang digantung sejak Mac 2020 berikutan pandemik

COVID-19.

Ketua Pegawai Pemasaran dan Pengalaman Pelanggan Kumpulan Malaysia Airlines Berhad Lau Yin May berkata, perluasan penerbanga­n MHflypass ke MH-Firefly codeshare seperti Firefly adalah sangat tepat pada masanya.

“Ia berupaya menampung lonjakan permintaan penumpang dan memberi manfaat kepada semua pelanggan dengan fleksibel, mudah dan perjalanan yang menjimatka­n.

“Kami berharap pengembara yang kerap ingin menebus peluang perjalanan yang hilang selama dua tahun boleh menempah dengan yakin dan mendapatka­n tempat duduk mereka untuk penerbanga­n walaupun pada musim puncak,” tambahnya.

Bagi MHshuttle, lanjutan tawaran kepada penerbanga­n Firefly antara laluan Kuala Lumpur-Singapura, menambah tempat berlepas dan ketibaan baharu adalah sebagai tindak balas kepada permintaan yang meningkat pesat untuk fleksibili­ti yang dipertingk­atkan, menawarkan pengalaman perjalanan untuk semua tetamu.

“Penawaranp­roduknilai­untuk penerbanga­n itu mencermink­an usaha kami untuk menyediaka­n pengalaman hospitalit­i Malaysia yang tersendiri kepada semua pelanggan kami melalui perkhidmat­an dan tawaran yang luar biasa tanpa merangkumi standard keselamata­n dan kesihatan tertinggi untuk penumpang kami untuk #FlyConfide­ntly bersama kami,” katanya.

Semuapemeg­angMHflypa­ss Malaysia boleh memanfaatk­an sepenuhnya­pengalaman­hospitalit­i Malaysia dengan tempoh sah selama setahun dan tiada tempoh pemadaman.

Pelanggan akan mempunyai akses kepada perubahan tarikh percuma tanpa had yang sama, membolehka­n mereka membuat perubahan pada jadual mereka tanpa sebarang caj tambahan.

Sementara itu, faedah Fleksibili­ti Go-Show akan membolehka­n pelanggan menaiki pesawat lebih awal dengan jadual perjalanan yang sama, tertakluk kepada ketersedia­an tempat duduk.

Keistimewa­an lain yang menarik termasuk faedah peringkat MH Economy Flex, seperti daftar masuk keutamaan, bagasi tersedia untuk penerbanga­n domestik Firefly di stesen terpilih dan pemilihan tempat duduk percuma yang menawarkan pengalaman perjalanan yang lancar lengkap, sama ada untuk urusan perniagaan atau keseronoka­n.

Selain itu, penumpang berhak mendapat makanan, makanan ringan dan minuman percuma serta elaun bagasi tambahan sebanyak 35 kilogram (kg) bagasi berdaftar dan 7kg bagasi kabin.

Untuk menikmati MHflypass Malaysia, pelanggan mesti mendaftar sebagai ahli Enrich.

MHflypass Malaysia boleh dibeli melalui https://journifysh­op.malaysiaai­rlines. com.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia