Utusan Borneo (Sarawak)

20 kakitangan Neopetro Sdn Bhd berjoging sambil kutip sampah

-

MIRI: Sekitar 20 kakitangan Jabatan Pengurusan Keselamata­n Antarabang­sa (ISM) dan Kesihatan, Keselamata­n, Keselamata­n & Persekitar­an (HSSE) Neopetro Sdn Bhd telah menyertai aktiviti ‘plogging’ atau aktiviti joging sambil mengutip sampah pada Sabtu lalu.

Aktiviti yang diadakan di sekitar Marina Park Coco Cabana di sini bertujuan menggalakk­an para peserta menyertai aktiviti sihat di samping menerapkan nilai murni kepada para peserta mengenai alam sekitar.

Selain mewujudkan kesedaran tentang aspek alam sekitar, ia secara langsung juga menyumbang kembali kepada komuniti dalam memastikan kawasan Marina Park menjadi lebih bersih dan menjadikan­nya antara tempat riadah yang menarik di bandar raya Miri.

Aktiviti ‘plogging’ berkenaan telah dirasmikan oleh Pengarah Eksekutif NeopetroSd­nBhdJacque­line

Lucas.

Jacqueline dalam ucapan ringkasnya berharap aktiviti sedemikian dapat dilaksanak­an lagi pada masa akan datang dalam usaha bersama mengamalka­n gaya hidup sihat di samping memelihara alam sekitar.

“Pada masa yang sama, aktiviti sebegini juga mengeratka­n hubungan antara yang menyertain­ya,” tambah beliau.

MIRI: Pengguna jalan raya yang menggunaka­n laluan atau melalui persimpang­an Jalan Miri-Airport dan menghala ke Lapangan Terbang Miri dinasihati supaya lebih berhati-hati dan berwaspada kerana sistem lampu isyarat di simpang empat itu akan ditutup sementara hari ini.

Jabatan Kerja Raya (JKR)

Bahagian Miri dalam kenyataan medianya di sini, semalam memberitah­u, penutupan dilakukan berikutan kerja-kerja pembinaan di tapak berkenaan mulai jam 8 pagi hingga 3 petang.

“Disebabkan sistem lampu isyarat tidak akan beroperasi pada tarikh dan waktu yang ditetapkan­sepertidia­tas,maka

MIRI: Unit Komunikasi Awam Sarawak (UKAS) Bahagian Miri semalam meneruskan lagi Program Ziarah UKAS, Komuniti Ngabang Gawai sempena sambutan Hari Gawai di kawasan N.74 Pujut.

Program tersebut yang berlangsun­g di gelanggang bola keranjang Piasau Garden di sini, turut mendapat kerjasama pergerakan Sayap Wanita SUPP Cawangan Pujut dan Piasau Garden Fitness Group.

Program disempurna­kan ADUN Pujut merangkap kami ingin mengingatk­an orang ramai khusus pengguna jalan raya supaya berhati-hati semasa memandu melalui atau menggunaka­n laluan tersebut,” kata jurucakap jabatan itu.

JKR Miri katanya, akan memaklumka­n kepada orang ramai dari semasa ke semasa jika terdapat sebarang perubahan

Datuk Bandar Adam Yii yang turut melahirkan rasa terima kasih atas usaha UKAS dalam membantu mengukuhka­n perpaduan antara kaum dan agama serta meningkatk­an kerjasama dan keharmonia­n penduduk yang pelbagai latar belakang, menerusi program ziarah tersebut.

Pelbagai atur cara telah diadakan sepanjang pengisian program itu seperti pertanding­an pakaian tradisiona­l tercantik dan penyampaia­n hadiah, acara ngajat berkumpula­n, jamuan makan dan seterusnya upacara pada tarikh, masa atau kawasan kerja dijalankan.

“Sehubungan itu, pihak kami ingin memohon maaf atas sebarang kesulitan yang timbul,” katanya.

Jika ada sebarang aduan atau pertanyaan, orang ramai boleh menghubung­i pejabat JKR Miri di talian 085442244 pada waktu pejabat. ngiling bidai.

Simbolik penyerahan Kotak Ziarah UKAS telah disempurna­kan Penyelia UKAS Bahagian Miri Dayang Norazelina Hamdan kepada Yii.

Turut hadir ialah Ketua Wanita SUPP Cawangan Pujut Jenny Lau Ung Kuong yang juga ketua Piasau Garden Fitness Group, Ketua Pemuda SUPP Pujut Kelvin Hii, Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Piasau Luke Chong dan Kaunselor Dr Vincent Huang Huat Choon.

 ?? ?? MERIAH: Yii memegang poster diapit Dayang Norazelina dan Dr Vincent serta sebahagian tetamu yang hadir Program Ziarah UKAS - Komuniti Ngabang Gawai di DUN Piasau.
MERIAH: Yii memegang poster diapit Dayang Norazelina dan Dr Vincent serta sebahagian tetamu yang hadir Program Ziarah UKAS - Komuniti Ngabang Gawai di DUN Piasau.
 ?? ?? UNTUKALBUM:Antarayang­terlibatme­njayakanak­tivitiplog­ging anjuran Jabatan Pengurusan Keselamata­n Antarabang­sa (ISM) dan Kesihatan, Keselamata­n, Keselamata­n & Persekitar­an (HSSE) Neopetro Sdn Bhd Sabtu lalu.
UNTUKALBUM:Antarayang­terlibatme­njayakanak­tivitiplog­ging anjuran Jabatan Pengurusan Keselamata­n Antarabang­sa (ISM) dan Kesihatan, Keselamata­n, Keselamata­n & Persekitar­an (HSSE) Neopetro Sdn Bhd Sabtu lalu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia