Utusan Borneo (Sarawak)

Proton X50 untuk ‘hole in one’ Kejohanan Golf Terbuka Amatur KGM 2023

-

Proton X50 bakal menanti pemain yang berjaya melakukan ‘hole in one’ pada Kejohanan Golf Terbuka Amatur Kelab Golf Miri (KGM) 2023 pada 24 dan 25 Jun depan.

Kapten KGM Agan Maran berkata pertanding­an selama dua hari itu akan berlangsun­g di padang KGM.

“Kejohanan ini terbuka kepada pemain golf senior berumur 55 tahun dan ke atas dari kelab gabungan di seluruh Sarawak, Sabah, Labuan dan Brunei Darussalam,” katanya.

Paling menarik, Timbalan Pengerusi Eksekutif Dayang Enterprise Holdings Berhad Datuk James Ling telah menawarkan hadiah Proton X50 kepada pemain yang berjaya melakukan ‘hole in one’.

Menurutnya, Ling telah menjadi ahli KGM sejak 1980-an dan beliau bermurah hati menawarkan hadiah sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) untuk merancakka­n lagi saingan dalam pertanding­an itu.

“Mana-mana pemain yang berjaya melakukan ‘hole in one’ dalam Kejohanan Golf Terbuka Amatur KGM ini berpeluang memandu pulang sebuah Proton X50,” jelasnya.

Terdahulu, satu majlis ringkas penyerahan tajaan telah dilakukan di Pejabat Dayang Enterprise Holdings Berhad pada 18 Mei lalu.

Tajaan itu telah diserahkan kepada Presiden KGM Sunny Ting dan turut hadir pengurusan kanan Dayang, jawatankua­sa pengurusan KGM serta wakil bahagian kanan dan wanita KGM.

Agan turut melahirkan rasa terima kasih kepada Ling atas sokongan tidak berbelah bahagi kepada kelab itu termasuk sokongan tajaan untuk Kejohanan Terbuka KGM dan Trofi Cabaran Golf Wanita Borneo.

RANCAKKAN SAINGAN: Ling menyerahka­n tajaan sebuah Proton X50 kepada Ting (lima kanan) dan Agan sambil disaksikan yang lain dalam majlis ringkas di pejabatnya pada 18 Mei lalu.

 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia