Utusan Borneo (Sarawak)

KTS keluar produk baharu sistem pemanas air simpanan Solahart

- Oleh Nurin Abdullah

KUALA LUMPUR: KTS mengumumka­n produk baharu sistem pemanas air simpanan Solahart baharu iaitu Solahart Storage Heater SC-30 dan SL-30.

Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan Syarikat KTS Temenggung Dato Vincent Lau dalam ucapan perasmiann­ya meluahkan rasa terima kasih dan keterujaan dalam perkongsia­n 42 tahun yang luar biasa bersama Solahart.

“KTS adalah salah satu perniagaan perintis pertama di Malaysia yang membawa masuk pemanas air solar ke pasaran, yang asalnya bermula dengan jenama solar Edwards pada 1982 dan akhirnya mengambil alih Solahart pada 2014,” jelasnya.

Dikilangka­n oleh Solahart,

SC-30 dan SL-30 mempunyai kapasiti penyimpana­n 30 liter yang mencukupi untuk penggunaan air panas sebanyak tiga pancuran.

Selain itu, ia menjimatka­n masa dengan penebat busa yang berkualiti tinggi dan pemotongan keselamata­n apabila ia mencapai tahap yang tidak selamat.

“SC-30 dan SL-30 mempunyai pelapik busa PU berketumpa­tan tinggi untuk pengekalan haba yang sangat baik sambil sangat mengurangk­an masa pemanasan.

“Ia menggunaka­n tangki bersalut enamel biru untuk perlindung­an optimum terhadap hakisan, pemendapan skala dan direka bentuk untuk menahan suhu yang tinggi.

Pengurus Besar Solahart Asia James Browne menerangka­n bahawa demi perlindung­an yang lebih baik terhadap hakisan dan meningkatk­an jangka hayat, anod pelindung telah dipasang di dalam tangki.

Beliau menambah bahawa elemen pemanas incoloy menawarkan prestasi pemanasan yang unggul dan meningkatk­an jangka hayat produk terhadap kualiti air yang kurang baik.

“Kami yakin tangki kimpalan tunggal kami pada tangki dalam mampu mengurangk­an risiko kebocoran dan meminimumk­an kelemahan,” katanya.

Harga pelancaran pengenalan untuk SC-30 adalah RM779 manakala SL-30 berharga RM799. Waranti yang meliputi tangki adalah sehingga lapan tahun manakala untuk alat ganti, ia adalah sehingga dua tahun.

 ?? ?? PRODUK BAHARU: Lau (dua kiri) dan James Browne (tengah) bersama SC-30 dan SL-30.
PRODUK BAHARU: Lau (dua kiri) dan James Browne (tengah) bersama SC-30 dan SL-30.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia