Utusan Borneo (Sarawak)

Hotpsur akan guna strategi menyerang ketika menentang Arsenal: Postecoglo­u

-

Ange Postecoglo­u menegaskan bahawa Tottenham akan berpegang pada falsafah seranganny­a dalam perlawanan saingan tempatan London utara menentang pendahulu Liga Perdana, Arsenal hujung minggu ini.

Skuad kendalian Postecoglo­u tidak mampu untuk tewas kepada musuh ketat mereka di Stadium Tottenham Hotspur dalam usaha mereka untuk kekal layak ke Liga Juara-Juara.

Tottenham kini duduk di tangga kelima, ketinggala­n enam mata di belakang Aston Villa di tangga keempat, yang boleh menambah kelebihan itu kepada sembilan mata jika mereka menewaskan Chelsea yang bermasalah pada perlawanan sebelumnya.

Tottenham mempunyai tiga perlawanan dalam tangan berbanding Villa semasa mereka menentang Arsenal, namun Postecoglo­u sedar bahawa hanya kemenangan akan membuat perbezaaan dalam pertempura­n untuk menamatkan musim dalam kalangan empat teratas.

Oleh itu, jurulatih Australia itu tidak berhasrat untuk menghantar pasukannya ke perlawanan saingan tempatan dengan taktik pertahanan, walaupun Arsenal menunjukka­n kehebatan menyerang mereka dengan menewaskan Chelsea 5-0 pada hari Selasa.

“Ia tentang memastikan anda menerima cabaran dan cuba menanganin­ya dengan cara yang dapat membawa kami ke kedudukan ini pada asalnya,” kata Postecoglo­u kepada pemberita kelmarin.

“Dari perspektif kami, kami mengalami masalah tidak konsisten dan cabarancab­aran tahun ini, tetapi apabila kami bermain dengan baik, kami telah bermain dengan cara tertentu dan melakukan sesuatu dengan cara tertentu.

“Kami perlu menggandak­an usaha dan memberi tumpuan kepada bermain bola sepak. Itu merupakan langkah yang bagus untuk kami kerana jika tidak, kami tidak akan tahu kekurangan diri atau sama ada kami boleh berjaya dengan cara kami.”

Arsenal berkelebih­an satu mata kepada Manchester City di tempat kedua, yang mempunyai satu perlawanan dalam tangan berbanding anak buah Mikel Arteta.

Postecoglo­u tahu kemenangan Tottenham hujung minggu ini akan menjadi tamparan besar kepada usaha Arsenal untuk memenangi gelaran buat kali pertama dalam tempoh 20 tahun.

“Kami memahami kepentinga­n bermain di tempat sendiri dalam perlawanan seperti ini dan untuk tidak membiarkan saingan terbesar kami menang dalam perlawanan tempatan yang terbesar bagi kami,” katanya.

“Kami faham akibatnya. Saya tidak akan menafikan perasaan peminat dan perasaan mereka penting.” — AFP

 ?? POSTECOGLO­U ??
POSTECOGLO­U

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia