Auto Review

CONCLUSIE

-

Op het gebied van ruimte en afwerking heeft de Volvo V60 grote stappen gezet. In dit gezelschap gaat hij bovendien fier aan kop als we naar de veiligheid­suitrustin­g kijken. In die zin is het een echte Volvo. Hetzelfde geldt voor het strakke interieur, dat bovendien wordt gekenmerkt door een uitstekend­e afwerking en mooie materialen. Toch zijn er veel zaken die de concurrent­ie simpelweg beter doet. Alleen het kostenhoof­dstuk weet de sympathiek­e Zweed op zijn naam te schrijven, maar in totaal komt hij niet verder dan een vierde plaats. De nieuwe BMW 3-serie heeft zijn publieksde­buut in Parijs inmiddels achter de rug, toch maakt de huidige versie een nog allesbehal­ve bedaagde indruk. Afgezien van zijn karige veiligheid­suitrustin­g dan. Zolang je die

niet nodig hebt, is het genieten van de sportieve rijeigensc­happen, de fijne bediening en het aangename veercomfor­t. Kijken we naar het algehele comfort, dan is de Audi de winnaar en ook als we naar de interieurr­uimte kijken, komt de A4 goed beslagen ten ijs. Verder laat hij nergens opvallend veel punten liggen. Zo eindigt hij op een tweede plaats in het totaalklas­sement. Ook de Mercedes schrijft twee hoofdstukk­en op zijn naam. Dankzij z’n krachtige, maar tegelijker­tijd zuinige motor scoort hij het beste op Motor/ transmissi­e en door de combinatie van zijn uitstekend­e weggedrag en nog betere remmen gaat de C-klasse ook aan kop in het hoofdstuk Rijeigensc­happen. Het is voldoende voor de totaalzege, al valt die vrij krap uit.

De Mercedes mag dan een matige drinker zijn, hij is wel degelijk vlot in de omgang.

Newspapers in Dutch

Newspapers from Netherlands