La Voz de Galicia (Santiago) - El Comarcal Santiago
Un ejemplo de cómo aumentar matrícula curso tras curso
El CEIP Mesón do Vento, en Ordes, bate récords al sumar 23 alumnos en Infantil
[ÓSCAR LÓPEZ] El CEIP Mesón do Vento, situado en la localidad rural homónima del concello de Ordes, no deja de sumar nuevos alumnos. Este año ingresan en el primer curso de Infantil un total de 23 niños, que confirman una tendencia al alza después de 18 ingresos el año pasado y 16 el anterior. En total estudian en el centro unos 130 escolares, lo que representa un notable aumento respecto al centenar con el que contaba hasta hace pocos años.
De hecho, el panorama era muy diferente para el centro ordense al comienzo del curso escolar 2015-2016. Entonces, la falta de alumnos en los cursos de quinto y sexto de Primaria llevó a la Consellería de Educación a agrupar ambas clases, que sumaban 18 matrículas, justo el mínimo para poder tomar la medida. La Anpa del CEIP Mesón do Vento se opuso frontalmente al agrupamiento denunciando lo que consideraban «unha merma do ensino público». Además, temían que esta decisión, junto a los recortes, supusiese una progresiva reducción de matrícula que desembocase en el cierre del centro.
Sin embargo, sucedió todo lo contrario, porque aquella situación motivó que la dirección del colegio emprendiese una intensa campaña para incrementar el número de alumnos. «Comezamos aumentando a nosa área de influencia coa axuda da xefatura territorial e da inspección. O colexio de Ordes estaba moi saturado e entón houbo algunhas aldeas que pasaron a pertencer ao noso centro», comenta Virtudes Sánchez, la directora del CEIP Mesón do Vento.
Además, realizaron una serie de actividades para dar a conocer los atractivos del colegio. «Comezamos a facer visitas aos locais sociais de cada unha das parroquias e faciamos unha presentación do que era o centro contando que servizos ofrece, as actividades que se facían e como eran as instalacións», explica Virtudes Sánchez antes de añadir que «sempre lle dedicabamos unha semana en febreiro, antes do período de elección, que é do 1 ao 20 de marzo. Este ano non o fixemos polo tema da pandemia. Simplemente colgamos un vídeo na nosa páxina web. O ano pasado tampouco fixeramos xa visitas polas parroquias, porque levabamos catro ou cinco anos con elas e decidimos facer unha xornada de portas abertas no colexio».
Todo ello provocó el considerable aumento de matrícula del CEIP Mesón do Vento, que alejó así el fantasma del agrupamiento de clases que afecta en el presente curso a otros colegios del área de Santiago. Virtudes Sánchez se muestra satisfecha por haberlo conseguido porque «se poden estar por niveis, sempre é mellor». Pese al aumento, el centro sigue contando con aulas poco numerosas, con grupos que en primaria escasamente llegan a la quincena, lo que permite «unha atención ao alumnado máis individualizada», asegura Sánchez. «Tamén temos transporte, servizo de madrugadores, para que as familias poidan deixar antes aos nenos no centro, e un comedor que funciona con produto elaborado aquí, sen procesados», destaca a mayores la directora del colegio ordense.