La Vie Querçynoise

Lo bilhet de Simon Lo dimenge (1/2)

-

Dins las comunas del campèstre, lo dimenge es pas totjorn une jornada de repaus tot. I a lo bestial que cal noirir, l’òrt que cal asagar, lo fen que cal dintrar, la fruta que cal culhir e un fum d’autres trabalhs que pòdon pas èstre reportats.

Se, pel ciutadin, l’escapament es l’aire grand, pel pagès, es la tv o l’estanquèt. Sadol d’aire e de solèhl o de pluèja, n’avent un confle d’èstre demorat mai de 6 jorns drech, en plena terra, sovent tot sol, n’a un repaus vertadièr que dins lo cadieràs o assetat a una taula en marbre, bois o plastic, dins l’ambient caloros de son estanquèt aimat, davant un cafe, un pastis marselhés o una cervesa.

Aqui, amb los amics d’acostumat, joga… Seguido…

Traduction : Le dimanche

Dans les communes rurales, le dimanche n’est pas toujours une journée de totale détente. Il y a des bêtes à nourrir, des jardins à arroser, du foin à rentrer, des fruits à cueillir et bien d’autres travaux qui ne souffrent aucun retard.

Si, pour le citadin, l’évasion c’est le plein air, pour le rural, c’est la tv ou le bistrot. Saoul d’air et de soleil ou de pluie, las d’être resté plus de 6 jours debout, en pleine terre, souvent seul, il ne goûte vraiment le repos que dans son fauteuil ou assis à une table de marbre, de bois ou de plastique, dans l’ambiance chaleureus­e de son café préféré, devant, justement, un café, un pastis ou une bière.

Là, avec ses amis habituels, il joue… À suivre…

Newspapers in French

Newspapers from France