Amordad Weekly Newspaper

نــگـاه مـــردم

- 1000008832­5331 88325329 0919804059­3

امرداد چشمبهراه ديدگاهها، انتقادها و پيشنهادهاي شما خوانندگان گرامي است. نامههاي خود را ميتوانيد به صندوق پستي تهران 15855/144 بفرســتيد و يا همراه با نام خود بر روي پيامگير بگذاريد. همچنينميتو­انيدبهشــم­اره پيامكبزنيد­ويابهشــما­ره ازراه تلگرام يا واتساپ پيام بگذاريد.

بادرود، به شــوند جهاني شــدن شهر یزد خواهشــمند­م گفتوگوي ویــژهاي با آقاي ســپنتا نيكنام هموند زرتشتي شوراي شهر یزد دربارهي ســهم زرتشــتيان در جهاني شدن شهر یزد انجام دهيد. باسپاس، حبيب

تو باشي دلانگيز چون عطر عود یكي چون تو اینسان مصفا نبود ز سمت من کمترین تا ابد امرداد را صدهزاران درود! درود، ارادتمند پورسادات امرداد: از مهرتان سپاس خوانندهی گرامی.

با درود فراوان با توجه به اینكه تقویم زرتشتي 3755 ســال اســت و با اینکه گفته شده درخت سرو کهن ابرقو با قدمت 4500 ساله بهدســت اشوزرتشت کاشته شده هماهنگي ندارد در این ناهماهنگي تشریح فرماید. سپاسگزارم، اهورا امرداد: دوســت گرامی به گزارشــی تاریخ 3755 تاریخ بازنشر دین زرتشتی در فالت ایران است.

بادرود بر دوستان امرداد در شمارهي پيشين امرداد شناســه )36843( کتابشناخت در ســطري با این واژه درجملــهي تقریبا در زمان اسكندر{الكساندر بزرگ} رخ ميدهد برخوردم که ســبب شــگفتيام شد. حال پرسش من از شما گراميان این است که چرا به جاي به کاربردن واژهی (گجستك) براي اسكندر از واژه (بزرگ) استفاده شده است. باسپاس از شما خوبان، رضاخاکي فشي امرداد: دوست بزرگوار این نوشتار بریدهای از کتاب «حماسه و نافرمانی» بوده و سامانهی ویرایش امرداد برای پاسداری از امانتداری اجازهی دســت بردن به دستنوشــته­های نویســنده را ندارد. بیگمــان از نگاه امرداد اسكندر گجستك است نه بزرگ.

درود بر امردادیان نيك نهاد: دیدگاهســن­جي روزنامه گاهي شــامل چهار گزینه ميشــود. حال که من ميخواهم گزینه یك (شــادي) را بزنم ميبينم هر روز من بدتر از دیروزم بوده و آمار خودکشيها و غمگين بودن مردم و اینكه خيليها در حال گذر با خــود حرف ميزنند و به نظر ميرسد با کســي در گيرند و یا امنيت هازماني، پيشآمدهاي همين یك ماه گذشته در شهرهاي گوناگون نشان از نبود امنيت ميدهد.

درود بر همه عاشــقان انسانيت و گویندگان حقيقت. کوتاه بگویم در ســایت خبرگزاري فارس عنواني دیدم به نام «پاسارگاد ساخته یهودیان یا ایرانيــان؟». البته مربوط به چند ســال پيش بود ولي اینگونه جعليات شامل مرور زمان نميشــود و در هــر لحظهاي که دیدیم باید جواب درخور و شایسته داده شود. کوتاه سخن: در این بخش از قول آقاي ناصر پورپيرار ادعا شــده که تختجمشيد و کاخ کورش بزرگ در پاسارگاد نه در 2500 سال پيش بلكه در ســالهاي 1340 تا 1343 به وسيله آستروناخ یهودي ساخته شده. لطفا پاسخی قاطع و مستند براي کسانيکه ممكن است این جعليات را باور کنند بدهيد. بابك قيصري امرداد: هوازدگیهای بيش از 2500 ساله که بر روی نقشها و نبشــتههای مجموعههای تختجمشــيد، پاســارگاد و آرامگاهها وجود دارند، به تنهایی پاسخی ساده و بسنده برای اینگونــه ادعاهای واهی به شــمار میآیند. چگونه این نقشها و نبشــتهها جعلیاند، اما هوازدگیهای پدید آمده بر آنها، هزاران ساله؟ میکوشيم دراینباره در آینده بيشتر بپردازیم. (شناسه: )36933

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran