Amordad Weekly Newspaper

«امرداد» فراخوان میدهد با هم ايـران را بشناسیم

-

هفتهنامهی امرداد با آرمان شناساندن گيرايیها (:جاذبهها) و ديدنیهای طبيعی، تاريخی و فرهنگی و گسترش گردشگری درونكشوری در نگر (:نظر) دارد تا برترين خواستگاهها­ی گردشگری ايران را بر پايهی سنجههايی (:معيارهايی) كه در دنباله خواهد آمد به خوانندگان خود معرفی كند. در پايان سال با رای خوانندگان و گروهی از كارشناسان گردشگری برترين گيرايیها معرفی میشوند. ايران سرزمينی است با طبيعتی شگرف و تاريخی ديرينه. اين فالت كهن زيبايیهايی طبيعی و تاريخی بیمانند و بیشماری را در دل خود جای داده است كه هر كدام به تنهايی بستری برای گسترش صنعت گردشگری هستند. اين صنعت هماكنون از صنعتهای پيشرو در جهان است و همهی كشورها بر سر جذب اين سرمايهی بزرگ هماوردی (:رقابتی) تنگاتنگ دارند، ولی به اين صنعت در ايران بیمهری شده است و همدلی و همانديشی ملی در اين راستا نيازی بايسته (:ضروری) است. خوانندگان امرداد میتوانند گزارشی كوتاه همراه با عكس از گيرايیهای شهر يا استان خود را برای معرفی به هفتهنامهی امرداد بفرستند. عكسها و گزارش خود را میتوانيد به شمارهی: ٠9١98٠4٠59­3 تلگرام و واتساپ يا به نشانی: ‪VDUGDELU DPRUGDG#JPDLO FRP‬ بفرستيد. گزارشها و عكسهای شما در هفتهنامه و تارنمای امرداد منتشر خواهد شد. در پايان سال با ديدگاهسنجی از خوانندگان و رای كارشناسان استانهای برتر گردشگری ايران شناسانده خواهند شد.

میچكد سبب شده است تا از زمانهای گذشته، مردم ساكن اين غار و پس از آن نيز كوهنوردان با گذاشتن خمره آبهای ريزشی از آسمانه را در خمرهها انباشت كنند. آبهای انباشتشده در خمره به راين ژرفنای غار و نم موجود هميشه خنك و گوارا است. بسياری از بازديدكنند­گان با قرار دادن ظرف زير اين چكندهها آب گوارای آن را برای آشاميدن با خود میبرند.

ویژگیهای غارگبری نیریز:

١. آسانی رفت و آمد (مواردی چون سختی راه، وسايل رفت و آمد، فاصلهی گيرايی گردشگری تا نزديكترين شهری كه دستكم بيش از ٠٠١ هزار تن جمعيت دارد بايد نوشته شود): اين غار در ١١١ كيلومتری فسا، با جمعيتی بيش از ٠١١ هزار َتن جای دارد؛ .2 ديرينگی: اين غار افزونبر ديرينگی طبيعی از ديد تاريخی و ديگرگونیها­ی ايجادشده به روزگار يورش تازيان در ايران میرسد؛ .3 شمار بازديدكنند­هها: بازديدكنند­گان بسياری به ويژه در چهارچوب گروههای كوهنوردی از استان فارس و ديگر شهرها از اين غار بازديد میكنند؛ .4 ثبت ملی: نشده است؛ .5 ثبت جهانی: نشده است؛ .6 شگفتی: استاالكتيت و استالگميته­ای زيبا و چكندههايی كه از آن آب زالل میتراود؛ .7 دستنخوردگی (:بكر بودن) شوربختانه اين غار هم از گزند بازديدكنند­گان با ديوارنويسی و جويندگان گنج كه به شكستن خمرههای زيرچكنده و كندن كف غار در پی گنجی خيالی هستند دور نمانده است؛ .8 سوغاتیها: انجير،عسل، گردو، چاقوی نیريز، ملكی (كفش بومی)؛ .9 ضريب امنيت: نزديكی روستای عباس آباد به اين غار امنيت آنرا باال برده است؛ ٠١. امكانات رفاهی: در شهر فسا امكانات رفاهی و اقامتی برای گردشگران وجود دارد؛ ١١. خوراکهای بومی ويژه:.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran