Iran Newspaper

ابالغ افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی به فرمانداری تهران

-

فرماندار تهران از ابالغ مصوبه افزایش نــرخ کرایههــای حمل و نقــل عمومی از ســوی دبیرخانه هیــأت حل اختالف وزارت کشــور به فرمانداری تهران خبر داد.

عیســی فرهــادی گفــت: در ایــن مصوبــه افزایــش ۰1 درصــدی کرایــه تاکســیها و افزایــش 15 درصــدی نرخ کرایه اتوبوس و مترو به تصویب رسیده کــه ایــن مصوبه بــه فرمانــدار­ی تهران ابالغ شده است.

وی دربــاره دعــوت از منتخبیــن پنجمیــن دوره شــورای اســالمی شــهر تهــران، ری و تجریــش نیــز گفــت: منتخبین دوره پنجم شورای شهر تهران برای 12 مرداد ماه دعوت خواهند شد تا فعالیت پنجمین دوره شورای اسالمی شهر تهران ری و تجریش آغاز شود.

مهــدی چمــران هــم در حاشــیه جلسه علنی شورای شهر تهران درباره افزایش نرخ کرایه وســایل حمل و نقل عمومی گفت: این تصمیم شورای حل اختــالف به شــورای شــهر و فرمانداری ابالغ شــده اســت، ما نیــز افزایش نرخ کرایه وســایل حمــل و نقــل عمومی را برای اجرا به شــهرداری ابــالغ کردیم و پــس از فراهم کردن زمینههــا افزایش قیمت رخ خواهد داد.

■ انتقاد حقانــی از جابهجایــی اجباری کارمندانشه­رداری

محمــد حقانــی هــم در جلســه علنــی دیــروز شــورای شــهر پایتخــت از برخوردهــا­ی حذفــی و جابهجایــی اجبــاری برخی کارمندان و کارشناســا­ن شهرداری گالیه کرد. وی گفت: مطمئن هستم که شهردار تهران از برخوردهای حذفــی بــا تعــدادی از کارشناســا­ن قدیمــی و مســتقل در معاونــت حمل و نقــل اطالعــی ندارد، چــرا کــه در این معاونت نســبت به جابهجایی اجباری کارشناســا­ن اقدام شــده و با کارمندانی که ســابقه چند ده ســاله دارنــد برخورد حذفی میشــود و این اقدامــات به دور از انصــاف اســت. وی همچنیــن درباره ساخت میدان میوه و تره بار در پارکینگ مجاور بیمارستان پارسیان انتقاد کرد و گفت: شهرداری اخیراًتصمیم گرفته که در این زمین میدان میوه و تره بار بسازد که این مســأله خود موجب جذب سفر شــده و ترافیکــش خیابانهــا­ی اطراف را قفــل میکنــد و از نظر بهداشــتی نیز نمیتــوان در کنــار بیمارســتا­ن، میــدان میوه و تره بار ایجاد کرد. عباس جدیدی هم از نامه نگاری با رئیس بازرســی کل کشــور در پی بررســی وضعیت واگذاری امــالک در شــهرداری تهــران خبــر داد و بــا انتقــاد از نحــوه رأیگیــری انتخاب ذیحســابان در جلســه پیشــین شــورای شــهر با بیان اینکه رأی دادن شاخ و دم نــدارد بلکه حق الناس اســت گفت: در انتخابــات ذیحســابان بیدقتــی مثــال زدنی انجام شــده و این در حالی اســت کــه عمل حسابرســی بســیار تخصصی اســت و باید با دقت کامل انجام شــود. وی با بیان اینکه در انتخاب ذیحســابان به رزومهها دقت نشــده اظهار کرد: چرا هنگام بررســی دقــت الزم نمیشــود و فقط میخواهیم با رأی دادن به بررسی دســتور بعدی برســیم و به دوستانمان در شهرداری پیشــنهاد میشود حاال که ما چارهای بجز رأی دادن نداریم، شــما بــرای آمــرزش هم کــه شــده در آوردن طرحهــا و لوایــح دقــت کنیــد. جدیدی رأی دادن را به دست بلند کردن تشبیه کــرد و گفــت: این دســت بلنــد کردنها حقالنــاس اســت و نباید شــل و وارفته در مقابل طرحها و لوایح برخورد کنیم.

وی با بیان اینکــه بحث حقوقهای نجومــی و امــالک نجومــی چــه شــد؟ ادامــه داد: بــه قالیبــاف انــگ ۰۰۰2 میلیارد تومان واگذاری امالک نجومی خــورده امــا چــرا از ارائــه گــزارش در صحن علنی ابــا میکنند؟ آیــا گزارش اســتخدامه­ا واجبتر اســت یا امالک؟ بــر همیــن اســاس ناچــاراً بــه رئیــس بازرســی کل کشــور نامه نوشتم و اعالم کــردم از آنجایــی کــه ســازمان امــالک شــهرداری فهرســت امالک واگذاری را بــه مــا نمیدهــد و زورمان بــه آنها هم نمیرسد، شما تحقیق کنید. وی با بیان اینکه من نماینده مردم هســتم و برای مردم کــت در مــیآورم و پیراهــن پاره میکنم، گفت: کار ما این است که مدام دســت بلند کــرده و رأی میدهیم. چرا برخی موضوع ها را پشــت عکسهای سلفی من قایم میکنند؟

مهــدی چمــران، امــا در واکنــش به سخنان جدیدی با بیان اینکه پرداختن بــه ســخنان کاندیداهــ­ا در مناظــرات تبلیغاتــی آن هــم پــس از یک مــاه در حیطــه وظایــف شــورای شــهر نیســت گفــت: وظیفــه شــما تحلیل و بررســی مناظره نیســت و بروید قوانین داخلی شــورا را بخوانیــد و بــا گــردن کلفتــی هــم صحبت نکنیــد. وی با بیــان اینکه امــالک نجومی نداریــم گفت: موضوع واگــذاری امالک به دادگاه داده شــده و از قوه قضائیه خواســتار هستیم هر چه سریعتر بررسیها را اعالم کنند.

رحمــتاهلل حافظــی هــم از ســپاه پاسداران انقالب اسالمی برای برقراری امنیت در شــب هــای قدر تشــکر کرد و گفــت: نســبت به عــدم اســتقرار نظام خدمــات ســالمت شــهری بــر اســاس برنامــه پنــج ســاله دوم بــه شــهرداری انتقاد دارم و تذکر میدهم.

■ پاسخمعاونش­هردار بهانتقادات­شورا

ناصــر امانی، معــاون شــهردار هم پس از استماع تذکرات اعضای شورای شــهر پیرامــون مســائل مختلف شــهر پشت تریبون شــورا رفت و به انتقادات مطرح شده واکنش نشان داد و با اشاره به تذکــر حقانی درباره برنامه رمضانی شهرداری گفت: همواره اعضای شورای شــهر از شــهرداری انتقاد میکردند که نتوانسته دستاوردهای خود را بدرستی رســانهای و تبلیغ کرده و این برنامه نیز در راســتای ارائه گزارش دســتاورده­ای شهرداری به مردم بوده است.

وی در واکنــش بــه تبدیــل پارکینگ جنب بیمارســتا­ن پارســیان نیز با بیان اینکه این پارکینگ کاربری فضای ســبز دارد افزود: مــا نمیخواهیم این زمین را به میدان میــوه و تره بار تغییر دهیم بلکــه میخواهیم آن را به فضای ســبز بــدل کنیــم. امانی خطاب بــه جدیدی نیــز بــا بیــان اینکــه قالیبــاف بــا حضور در صحــن علنــی گــزارش یــک و نیــم ســاعتهای از وضعیت واگــذاری امالک ارائه داده است گفت: شاید بتوان گفت که گزارش ایراد داشــته یا قانع نشــدیم امــا اینکه بــه کل منکر حضور شــهردار شویم، جای سؤال است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran