Iran Newspaper

نشت اطالعات رأی دهندگان امریکایی بهاینترنت

-

ســـهلانگا­ری یک شـــرکت طرف قرارداد با حزب جمهوریخواه امریکا باعث شـــده اطالعات تقریباً تمامی رأی دهندگان این کشـــور در انتخابات ریاســـت جمهوری گذشته در فضای مجازی منتشر شود.

بـــه گزارش خبرگزاریها، این ســـهلانگا­ری میتواند یـــک فاجعه امنیتی برای کل امریکا به بار آورد، زیرا جزئیات اطالعات شـــخصی تمامی کســـانی که ســـال گذشـــته در ایاالت متحده رأی دادهاند، در اینترنت به دست هکرها افتاده است.

حجم کل این اطالعات بالغ بر 9.5 میلیارد داده مجزاست. شرکت Deep ‪Root Analytics‬ ایـــن اطالعات را بـــه منظور تحلیل شـــیوه رأی دهی مردم امریکا و پیشبینی فرآیندهای یاد شـــده در آینده دریافت کرده بود. در مورد برخی افراد این اطالعات تنها شـــامل نام و نام خانوادگی و اطالعات تماس آنها نیســـت و حتی جزئیاتـــی مانند اطالعات خصوصی آنها در شـــبکههای اجتماعی را در برمی گیرد.

‪Deep Root Analytics‬ دادههـــای کاربـــری ایـــن افراد را با ســـابقه رأی دادن آنها مقایسه کرده تا بتواند اولویتها و عالئق سیاسی آنها را در آینده حدس بزند.

بی توجهی کارکنان شـــرکت یاد شده موجب شد تا این حجم از اطالعات به مدت 12 روز بدون هیچ گونه کلمه عبوری در اینترنت در دســـترس باشد و میتوان حدس زد که دادههای یاد شده به دست افراد زیادی افتاده که قصد داشته باشند از آنها سوء استفاده کنند. شرکت مذکور از این بابت عذرخواهی کرده، اما مدعی شده در مورد ابعاد آن اغراق شده است.

افشای این حجم از اطالعات خصوصی رأی دهندگان امریکایی تا به حال سابقه نداشته و هنوز مشخص نیست آیا هکرهای خطرناک به آنها دسترسی یافتهاند یا خیر.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran