Iran Newspaper

انتشاربویغ­یرطبیعی،06 نفرراراهیب­یمارستانکر­د

-

گروه حوادث / انتشار بوی تعفن غیرطبیعی در شهر خاش واقع دراستان سیستان و بلوچستان، بیش از 60 نفر را راهی بیمارستان کرد.در پی انتشار بوی غیرطبیعی و پخش شایعات رعبآور درشهر، مردم صبح دیروز مقابل بیمارستانه­ای خاش تجمع کردند.در همین راستا روابط عمومی بیمارستان خاش از مراجعه افراد زیادی به خاطر استشمام بوی غیرطبیعی در این شهر خبر داد و تأکید کرد: حدود نیمی از مسموم شدگان به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند. بنابراین جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

فرمانداری خاش هم اعالم کرد: به محض دریافت اخبار مربوط به استشمام بوی نامطبوع در این شهر، کمیته بحران تشکیل و مراتب به مقامهای ارشد استان اعالم شد.ضمن اینکه کشف علت اصلی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

دانشگاهعلو­مپزشکیزاهد­اننیزدراطا­لعیهایاعال­مکرد:تیمیازکارش­ناسان مجرببهمنطق­هخاشاعزامش­دهاندتامنش­أاینبوومسم­ومیتهایاحت­مالی ناشی از آن را مورد بررسی قرار دهند.

ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی هم از ساکنان شهر خاش خواست تا ضمن حفظ خونسردی، اطالعات صحیح و توصیههای بهداشتی را از طریق این ستاد یا سایر مراجع ذیصالح مانند فرمانداری خاش پیگیری کنند. همچنین از افراد سالخورده، مبتالیان به بیماریهای ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان هم خواسته شد تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

در حال حاضر بیمارستان امام خمینی(ره) خاش نیز در حالت آماده باش کامل قرار گرفته و تیمهای درمانی در محل کار خود حضور دارند.

سردار رحیمی- رئیس پلیس سیستان وبلوچستان- هم ضمن اعالم آمادگی پلیس برای کمک به حل این قضیه گفت: بعد از انتشار بوی متعفن و مسموم در شهر خاش و انتقال مسمومین به بیمارستان، پلیس بالفاصله وارد عمل شد و تا روشن شدن این وضعیت، پلیس تحقیقاتش را ادامه خواهد داد.این درحالی است که گفته میشود احتمال دارد بوی نامطبوع از آتشفشان نیمهفعال تفتان یا شهرک صنعتی این شهرمتصاعد شده باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran