Iran Newspaper

پوشش بیمهای بیش از 29 هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه

-

مدیرعامــل صندوق اعتبــاری هنر به تفاهمنامه منعقــده میــان ایــن صنــدوق و ســازمان تأمین اجتماعــی اشــاره کرد و گفــت: با تأکیــد، تالش و پیگیری مســتمر وزیر فرهنگ و ارشــاد اســالمی، 60 درصد به آمار بیمه شدگان زیر مجموعه این صندوق در سال 96 افزوده شد.

سیدحســین ســیدزاده دوشــنبه شــب در نشســت هم اندیشــی بــا اصحــاب رســانه اظهار داشت: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، هنرمنــدان و روزنامه نگاران بــا هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رســانه کشور بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشــاد اسالمی براساس تکلیف برنامه ســوم توسعه و در راستای سیاست انتقال بخشــی از تصدیهــای دولتی بــا تصویب هیأت وزیران در سال 82 به طور رسمی تشکیل شد.

وی ســاماندهی و یکپارچگــی در حمایــت از جامعه نویســندگا­ن، روزنامه نگاران و هنرمندان و تبدیــل حمایتهــای مقطعی متکــی بر منابع مالی مردمی و غیردولتی، حمایت از خالقیتها و نوآوریهــا در حــوزه فرهنگ و هنر، شناســایی، جــذب و هدایــت اســتعداده­ا در حــوزه فرهنگ و هنــر و جذب ســرمایه گذاریهــا و تأمین منابع مالــی جدید بــرای توســعه فعالیتهــا در حوزه فرهنــگ و هنــر و توســعه مرحلــهای کمیــت و کیفیت حمایتها منطبق با اولویتبندی اعضا و نیازهــا و افزایــش تعداد افراد تحت پوشــش را از دیگــر اهداف و سیاســتهای صندوق اعتباری هنر برشمرد.

ســیدزاده بــه عضویت بیــش از 45 هــزار نفر از اصحــاب فرهنــگ و هنــر و رســانه در صندوق اعتبــاری هنر اشــاره و پیشبینی کــرد با حمایت و توجههای وزیر فرهنگ و ارشــاد اســالمی، آمار عضویت در این صندوق تا پایان امســال به رشد قابل توجهی برسد.

مدیرعامــل صندوق اعتباری هنر با اشــاره به نامگذاری ســال 96 با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولیــد و اشــتغال» و توصیههــای رهبــر معظــم انقــالب در ایــن خصــوص، مأموریــت اصلــی صنــدوق را توجــه بــه اقتصــاد فرهنــگ و هنــر عنــوان کرد. وی افزود: معتقدیــم با برنامهریزی و سرمایهگذار­ی صحیح و منسجم میتوانیم در پایان نتیجه درخشــان تری را شامل حال اعضا و صندوق کنیم. سیدزاده، تأکیدات دکتر روحانی، رئیس جمهــوری بر حوزه فرهنگ، هنر و رســانه را یــادآور شــد و گفــت: رئیــس جمهــوری دولت دوازدهم در نخستین کنفرانس خبری خود بعد از انتخابــات، قــول حمایــت و پشــتیبانی از حوزه فرهنــگ و هنــر داد و ایــن امر، نشــانگر اهمیت و اهتمام وی به این حوزه است.

وی خاطرنشــان کــرد: درصــدد هســتیم در صنــدوق اعتباری هنر، بــرای تدوین و پیشبینی یک بسته فرهنگی حمایتی ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رســانه بــا پشــتیبانی وزیر فرهنگ و ارشــاد اسالمی اقدام کنیم.

مدیرعامل صندوق اعتبــاری هنر با یادآوری اینکــه سیاســتهای حمایتــی ایــن صنــدوق بــر چهار رکن بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تکریم و مستمری و خدمات رفاهی، تسهیالتی و وام تنظیم شده است، افزود: طبق توافق سازمان تأمیــن اجتماعــی و وزارت فرهنــگ و ارشــاد اسالمی، هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران واجد شــرایط با معرفینامه این صندوق، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار میگیرند.

بــه گفتــه وی اعضای صنــدوق اعتبــاری هنر میتواننــد ضمــن برخــوردار­ی از حمایتهــای مربــوط به بیمــه صاحبان حرف و مشــاغل آزاد، شــامل فوت و بازنشســتگ­ی، از کمک ویژه وزارت فرهنگ وارشاد اسالمی معادل 01درصد حداقل دســتمزد مصوب شــورای عالی کار در هر ســال، بابــت حــق بیمــه ماهانــه برخــوردار شــوند و 8 درصد توسط فرد پرداخت میشود.

مدیرعامــل صنــدوق اعتبــاری هنر بــا اعالم اینکــه تاکنون بیــش از 20 هزار نفــر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران، تحت پوشش بیمه تأمیــن اجتماعی صندوق اعتباری هنر هســتند، اظهــار داشــت: حــدود 10 هــزار نفــر از اصحــاب فرهنــگ، هنــر و رســانه نیــز از محــل هدفمندی یارانهها بیمه شدهاند.

وی با اشــاره به امضــای تفاهمنامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشــاد اســالمی و سازمان تأمین اجتماعی در اردیبهشت ماه امسال گفت: 12 هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر به جمع بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر افزوده شدند.

مشــاور وزیــر فرهنــگ و ارشــاد اســالمی بیان داشت: براساس موافقتنامه میان سازمان تأمین اجتماعــی و وزارت فرهنگ و ارشــاد اســالمی در تاریــخ اول آذرمــاه ،1381 تنهــا 20 هــزار نفــر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران با هزینه صنــدوق اعتبــاری هنــر از خدمات بیمــه تأمین اجتماعی بهرهمند میشدند.

وی ادامــه داد: طــی این ســالها 10 هــزار نفر نیــز از طریق بنــد ب مــاده 11 آیین نامــه اجرایی ماده 7 قانون هدفمندســا­زی یارانهها به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده و در سال 96 برای نخســتین بار 60 درصــد به تعداد بیمه شــدگان صندوق اعتباری هنر افزوده شد.

مدیر عامل صنــدوق اعتباری هنر به امضای تفاهمنامه همکاری با ســازمان تأمین اجتماعی اشــاره کرد و گفت: بر مبنای این تفاهمنامه مقرر شد، بیمارستان میالد خدمات خود را به صورت ویــژه و بــدون نوبــت در اختیار اعضــای صندوق اعتبــاری هنر شــامل هنرمنــدان، اهالی رســانه و نویسندگان قرار دهد. مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اســالمی تصریح کرد: بیمه اهالی رسانه از طریق معاونــت مطبوعاتــی و بــا پرداخــت بســتههای حمایتی به رسانهها دنبال میشود.

بــه گفته ســیدزاده بر این اســاس تنهــا حدود هــزار نفر از خبرنگاران که عمومــاً به صورت آزاد مشــغول فعالیــت هســتند، از طریــق صنــدوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدهاند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran