Iran Newspaper

همه‌اما‌و‌اگرهای‌5‌لژیونر‌احتمالی‌سـر ‌خها

از سروش تا بیرانوند، از کامیابینیا تا احمدزاده و طارمی

- وصال روحانی

پرســپولیس در فاصلــه 35 روز تــا شــروع فصــل جدید لیگ برتر فوتبال کشــور، اوضاع مشخص و در عیــن حال مبهمی دارد. در حالی که تمرینات فصــل تــازه قرمزهــا از دیــروز رســماً کلیــد خورد، سرخهای تهرانی درگیر مسائلی هستند که از ابقا و یــا جدایــی شــماری از کلیدیترین نفراتشــان نشــأت میگیــرد. مردانــی مثل ســروش رفیعی، کمــال کامیابینیـ­ـا، علیرضــا بیرانونــد، فرشــاد احمدزاده و البته مهدی طارمی.

■ کامیابینیا­پولبیشتریم­یخواهد

مدیر برنامههای کمال کامیابینیا دیروز متذکر شــد که درســت اســت که این هافبک برای ادامه حضورش در جمع سرخها خواستار رقمی بیش از گذشته شده اما این خبر هم که رقم درخواست او 500 میلیون تومان بیش از گذشته است، صحت نــدارد. حمیدرضــا رجبــی گفــت بــا جمعبنــدی تمامی موارد احتمال ماندن کمال بیشتر از رفتن اوست ولی برخی معتقدند این بازیکن سرسخت چــون در پســت هافبــک وســط دفاعی تقریبــاً در پرسپولیس بیجانشین است، نمیخواهد از این جایگاه به آســانی بگذرد و از اینکه در گذشــته هم پولی برابــر با قابلیتهــا­ی خود دریافــت نکرده، ناراضی است. او به واقع نمیخواهد مثل محمد انصاری باشــد که حتی وقتی به تیم ملی رســید، دریافتیاش در پرســپولیس به طرز چشــمگیری کمتر از سایرین بود.

■ بیرانونددر­انتظارنمای­ندههایفنرب­اغچه

علیرضــا بیرانونــد از آن دســته بازیکنــان پرســپولیس بــوده کــه در هفتهها و ماههــای اخیر بــه کرات شــایعات لژیونر شــدنش شــنیده شــده است. دیروز گفته شد در همین ارتباط نمایندگان فنرباغچــه ترکیــه امــروز (چهارشــنبه) بــه تهران میآیند تا با پرسپولیس بر سر وی مذاکرات نهایی را انجام بدهند. اگر شایعات صحت داشته باشد، فنرباغچه حاضر است برای این سنگربان بیش از

یک و نیم میلیون یورو هم پرداخت کند. حقیقت امــر هــر چه باشــد و هــر میــزان قیمت بــرای این سنگربان 1/97 متری قائل باشیم، سرخها مدتی است باب گفتوگو را با رشید مظاهری، دروازهبان ذوب آهن گشــودهاند تــا اگر بیرانوند رفتنی شــد، جــای او را بــه مظاهری بدهند. مظاهــری در اکثر قریــب بــه اتفــاق فهرســتهای اخیــر کارلــوس کــیروش جــای داشــته اســت. اگــر کامیابینیـ­ـا قــراردادش با پرســپولیس تمام شــده و ماندنش منــوط به بســتن قــراردادی تــازه اســت، بیرانوند قــراردادی 5 ســاله با قرمزهــا دارد و برای هرگونه انتقالــی بایــد غرامت کالنــی بدهــد و رضایتنامه بگیرد.

■ رفیعی؛عضوالخور،دورازالخور!

ســروش رفیعــی بیــش از یک هفته اســت در قطــر به ســر میبــرد اما اینکــه هنوز با تیــم الخور این کشــور قــرارداد نبســته، ایــن احتمــال را قوت بخشــیده اســت کــه پشــیمان شــده باشــد و بــه بازگشت بیندیشــد. حرفها پیرامون این هافبک تکنیکــی، فــراوان و متضــاد بــوده اســت. او دیروز گفــت: برخــی حرفهای دو ســه روز اخیــر درباره من ناعادالنه بوده است. من از قبل هم به برانکو ایوانکوویـ­ـچ گفتــه بودم که قصــد جدایــی دارم و حتی از هواداران نیز با ارســال پیامی خداحافظی کــردم. اینک نیــز مشــکلی نــدارم و کارم را دنبال میکنــم و پــس از اتمام بــازی در الخــور، به لیگ ایــران بازخواهــم گشــت. اینــک نیــز بر ایــن نکته پای میفشــارم که پرســپولیس توان الزم را دارد و در غیــاب من هم از ســکوهای افتخــار باال خواهد رفــت. آرزوی من، پایان دوران بازیگریام در قطر و رجعت به صحنه فوتبال ایران و پوشیدن مجدد پیراهن باشــگاه پرســپولیس در آینــدهای نزدیک اســت. تضاد اظهــارات فوق بــا حرفهای برخی مدیران پرســپولیس که گفتــه بودنــد مذاکرات با ســروش برای بازگشــت او به جمع سرخها موفق بــوده، ســبب شــد ایــن مدیــران در جهــت رفع و

رجوع قضیه برآیند. دیروز مدیر نقل و انتقالهای پرســپولیس متذکر شــد که حرفهای قبلی وی و

سایر مدیران این باشگاه دال بر قطعیت بازگشت ایــن هافبک نبوده اســت و آنها فقــط گفتهاند که

ســروش در راه تهــران اســت تــا از نــو مذاکراتی با پرسپولیس داشته باشد.

■ احمدزادهرف­تنینیست

فرشــاد احمــدزاده کــه از بازیکنــان محبــوب ســرمربی کــروات پرســپولیس اســت، نیــز نامش جزو نفرات در آستانه جدایی این تیم آمده است. او گفته بود از تیمهای روســی پیشــنهاد دارد اما از یک ســو از قرارداد او با پرسپولیس هنوز یک سال باقی مانده است و از طرف دیگر، برانکو هم تأکید کرده اســت که به هیچ وجه بــا جدایی زودهنگام وی موافقت نخواهد کرد و با این اوصاف او را باید جزو ابقا شــدههای پرسپولیس دانست و بازیکنی که لژیونر نخواهد شد.

■ طارمیوگفتو­گوبااروپای­یها

مهدی طارمی با ســکوت روزهــای اخیرش به احتمــال الحاق خود به تیمهــای اروپایی افزوده و ســرآمد این گونه تیمها، دینامو زاگرب کرواســی و چند تیم هلندی و روســی هســتند. گفته میشــود پس از مسائلی که سال پیش در پی انتقال نافرجام چنــد روزه مهــدی طارمــی بــه ریــزه اســپور ترکیه برخاست، سران پرسپولیس بدشان نمیآید که در ازای رقمــی باال، او را به یکی از متقاضیان خارجی وی بســپرند اما هنوز این مســأله نه به دار اســت و نه به بار. ســرخها از این بابــت هم مطمئناند که اگــر طارمــی بــرود، گادوین منشــای نیجریــهای را دارند تا از او در پســت نوک حمله ســود جویند. با ابالغیــه اخیر فدراســیون فوتبال در مــورد بالمانع بودن خریدهای خارجی جدید سرخابیها، منشا منعــی برای رســمی کــردن قــراردادش بــا آنها و گرفتن احتمالی جــای طارمی ندارد در عین حال معلوم نیست که اگر بخشی عمده از بهای انتقال طارمی به یک باشگاه خارجی به پرسپولیس برسد (و نه به طارمی) این انتقال سر گیرد. اینها همه اما و اگرهای کار پنج لژیونر احتمالی ســرخها اســت. مردانــی که اگر هیچ یک هم لژیونر نشــدند، نباید اسباب تعجب شوند!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran