Iran Newspaper

هنرمندان و شاگردان کیروش روی رینگ!

- محمد محمدی سدهی

به نظر میرســد استقبال از رشته بوکس در میان ورزشــکارا­ن رشتههای مختلف باال رفته اســت. پــس از حضور امیر علی اکبــری در مســابقات ،MMI نوبــت بــه جــواد محجوب، جودوکار تیم ملی شــد تــا او نیز همانند علی اکبری به مبارزه در قفــس بپــردازد اما در چند روز گذشــته و در صفحــات اجتماعــی عکــس مهدی طارمی، مهاجم ملیپــوش تیم فوتبال پرســپولیس نیز در کنار علیرضا استکی، مربــی بوکــس منتشــر شــد کــه در حال تمرین این رشــته ورزشی اســت. در این میان جالب این که عالوه بر ورزشکاران، شــخصیتهای خاص دیگری از جمله مجریــان صــدا و ســیما ، بازیگــران و مداحــان نیز تمایل زیادی به این رشــته ورزشــی دارنــد و مشــغول آموختــن آن هستند.

مربــی ســابق تیــم ملــی بوکــس درخصوصاستق­بالبرخیشخص­یتها از ورزش بوکــس بــه خبرنــگار «ایــران» میگوید: «تعدادی از اشخاص معروف بــرای آمــوزش بوکــس به مــن مراجعه میکنند. احسان علیخانی، مجری صدا و ســیما، پوریــا پورســرخ، بازیگر ســینما و تلویزیــون و ســعید حدادیان مــداح از جمله شخصیتهایی هستند که به این رشــته عالقه بســیار زیادی دارنــد و برای آموزش این رشته نزد من آمدند.»

امــا ایــن که چــرا گرایش بــه بوکس و فراگیــری آن در میان چهرهها تا این حد گســترده شده، ســؤالی است که علیرضا اســتکی این گونه به آن پاســخ میدهد: «جدیداًدررشتههایی­همچونبدنسا­زی از تکنیکهای بوکس اســتفاده میشــود و بــه ایــن دلیــل افــرادی کــه بدنســازی میکننــد، به ســمت بوکس میآینــد. از ســویی بوکس ورزشــی اســت کــه تقریباً تمامی اقشار به آن عالقه دارند. البته در حــال حاضر به عنوان مربی با امیر علی اکبری کار میکنم و وقت زیادی برای این موضوع ندارم اما به دلیل عشــق زیادی کــه به این ورزش دارم، با این عزیزان کار میکنــم و در این راه مســائل مالی برای مناهمیتچند­انیندارد.»

او درخصــوص تمرینــات مهــدی طارمی در رشــته بوکس و انتشــار عکس ایــن ملیپــوش فوتبــال در صفحــات مجــازی بیــان میکنــد: «طارمــی بــرای آمــوزش بوکــس به مــن مراجعــه کرد و من هــم در حــال آمــوزش او هســتم. او اســتعداد بســیاری در ایــن ورزش دارد و در پایان اولین تمرین به اســتعداد او پی بردم. او به اندازه 3 ماه جلو افتاد و قطعاً خیلی زود بوکس را یاد میگیرد.»

دلیل حضور مهدی طارمی شاید از دیگر چهرهها که ســراغ اســتکی رفتند، جالبتــر هم باشــد. بــه نظر میرســد پای سرمربی محبوب تیم ملی فوتبال در میــان اســت. مربی ســابق تیم ملی بوکس در پاســخ به این ســؤال که دلیل فعالیــت طارمــی در بوکس چیســت؟ میگویــد: «افــراد زیــادی بــه ورزش بوکــس عالقه دارند کــه مهدی طارمی از جمله این افراد است. البته کیروش به بچههای تیم ملی گفته بوکس الزم اســت و بــه این دلیــل طارمی نــزد من آمــد تا این ورزش را یاد بگیرد. احتمال میدهم در روزهای آینده بازیکنان تیم ملی فوتبال برای آموزش بوکس به من مراجعه کنند. من هم دوســت دارم در بحث آموزش به ورزشکاران کمک کنم و در صورت قطعی شدن این موضوع بــا وجود مشــغله زیاد بــا بچههای تیم ملــی همــکاری خواهــم کــرد. در حال حاضــر تمرکزم روی حضــور امیر علی اکبری در مســابقات MMI است و باید بــه تایلنــد بــروم امــا بالفاصله پــس از بازگشــت تمریناتــم را با طارمــی ادامه خواهم داد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran