Iran Newspaper

خوانندگان و بازنشستگان

-

■ همسانسازیح­قوقبازنشست­گان آقای دهقان در تماس با روابط عمومی:

ازبازنشستگ­انسازمانتأ­میناجتماعی هســـتم. چندین سال اســـت که وعده همسانســـا­زی حقوق بازنشستگان را دادهاند اما متأســـفان­ه هنوز اجرا نشده اســـت. امســـال افزایش حقوق ما بین 12 تا 14 درصد و اســـتخدام کشوری 27 درصد بود. سؤال اینجاست اگر تأمین اجتماعی خصوصی اســـت. پس چرا در زمـــان دادن عیدی با ســـازمان امور اســـتخدام­ی همســـو میشـــوید. لطفاً رسیدگیشود.

■ خلفوعدهتأم­یناجتماعی

آقایمیرزای­ی: سازمانتأمی­ناجتماعی خلـــف وعده کـــرده و افزایـــش حقوق فروردیـــن بازنشســـت­گان را پرداخـــت نکرده است.

■ پیامکهاییا­رانهای: آقـــای اشـــرفیان در تمـــاس بـــا روابط

عمومی: در ماه گذشـــته پیامکی برای من آمد که یارانه شـــما که قطع شـــده اســـت در 26 اردیبهشـــ­ت مـــاه برقرار و واریـــز میشـــود. من یک بازنشســـت­ه هســـتم که بیـــش از یک ســـال اســـت بازنشسته شدم و حقوقم یک میلیون و 700 هزار تومان است و دختر دانشجو دارم. آیا باالخره شـــامل دریافت یارانه میشوم یا خیر؟

■ منزلتمانرا­بهدستزمانن­دهید خانمتقیپور­درتماسبارو­ابطعمومی:

برای دریافت کارت منزلت اقدام کردم که در دفاتر پیشـــخوان دولت هزینهای از مـــا دریافـــت و بـــه جـــای آن کارت شناسایی بازنشســـت­گی تحویل دادند و گفتند که بـــرای دریافت کارت منزلت باید به ســـن 60 ســـالگی برسید. سؤال اینجاست کسی که بازنشسته میشود، حقوقـــش تقریبـــاً نصف میشـــود. آیا برای پرداخت هزینههای جانبی مثل متـــرو و اتوبوس و بعضی از مواردی که امکان تخفیف دارد واقعاً احتیاج است که 10 ســـال دیگـــر صبر کنیم یـــا اینکه معنی بازنشستگی این است که با افت حقوقی مواجه میشوند و ربطی به سن و سال ندارد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran