Iran Newspaper

شورای‌سیاستگذاری‌اصال‌حطلبان‌از‌هم‌نم ‌یپاشد

انتقاد عارف از برخی اصالحطلبان:

-

رئیــس فراکســیون امیــد بــا هشــدار به افــرادی که بــا برخــی اظهارنظرها بــه دنبــال نادیــده گرفتــن هویــت اصالحطلبــ­ی هســتند، تأکیــد کــرد: فعــالً بــرای حفــظ انســجام جریــان اصالحطلــب در برابــر برخــی اظهارنظرها­یــی کــه بــه دنبــال عبــور از هویــت اصالحطلبــ­ی و فروپاشــی وحــدت و انســجام هســتند ســکوت میکنــم ولــی در صــورت تــداوم آن مطمئنــاً نســبت بــه اهــداف اینگونه اظهارنظرها سخن خواهم گفت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف روز گذشــته در دیدار با اعضای تشکل دانشــجویی انجمــن وفــاق و توســعه دانشــگاه شــیراز با یــادآوری عملکرد بخشــی از جریــان اصالحطلــب در انتخابــات مجلــس نهــم که بــه عدم حضــور انتخابــات روی آورده بودنــد، گفــت: ذات اصالحطلبــ­ی بــا تحریــم و کنــار کشــیدن از انتخابــات میانــهای نــدارد؛ راهبــرد مــا در دهــه ۰۹ حضور فعال و جدی در انتخابات مهم است و بــه هیــچ وجه بــا صنــدوق رأی قهر نخواهیم کرد. رئیس فراکســیون امید با بیان اینکه وحدت و انسجام جریان اصالحطلــب یــک اصــل مهــم برای ادامــه حضــور ایــن جریــان در فضای سیاسی ایران است، تصریح کرد: باید یــک صــدا از داخل جبهــه اصالحات شــنیده شــود؛ بــه همیــن دلیــل در انتخابــات مجلــس دهــم تصمیــم گرفته شــد شــورای هماهنگــی جبهه اصالحــات، شــورای مشــورتی رئیس دولــت اصالحات و شــورای مشــورتی گــروه امید در قالب ســاز و کار شــورای عالــی سیاســتگذا­ری اصالحطلبــ­ان فعالیــت کننــد. شــورای عالــی سیاستگذاری اصالحطلبان بر خالف تصــور برخی دوســتان نه تنهــا باعث تضعیف احزاب نشــد بلکــه فرصتی را بــرای تقویــت احزاب فراهــم کرد و برخی احزاب اصالحطلب با توســعه و گســترش فعالیتهای خود رو به رو شدند. وی بر ضرورت تشکیل احزاب فراگیــر در کشــور تأکیــد کــرد و گفــت: در دور اول فعالیــت شــورای عالــی سیاســتگذا­ری اصالحطلبــ­ان تــالش زیادی برای توقف فعالیت این شــورا از طریق تهدیدهــای مختلف صورت گرفت ولی از آنجا که عملکرد شفاف و روشنی داشتیم به فعالیتمان ادامه دادیــم. در مقطــع فعلــی متأســفانه بــا جعل برخــی گفتمانها بــه دنبال فروپاشی شــورای عالی اصالحطلبان هســتند که البتــه موفق نخواهند شــد و جریــان اصالحــات بــا ســاز و کاری که اندیشــیده میشــود باید انسجام و وحدت خود را حفظ کند.

رئیس فراکســیون امیــد تأکید کرد: ترکیــب شــورای عالــی سیاســتگذا­ری اصالحطلبــ­ان و ســاز و کار آن وحــی منزل نیســت، به همیــن دلیل عالوه بــر تعییــن کارگــروه ارزیابــی عملکرد و پیشــنهاد اصــالح در ســاختار و رونــد فعالیتهــا از حــدود ۰۶ نخبــه اصالحطلــب کــه بعضــاً از منتقــدان شــورای عالــی بودنــد در قالــب پرسشــنامه­هایی نظرخواهــی شــده اســت که تــداوم فعالیت این شــورا و تغییــرات احتمالــی در ســاز و کار آن بــا اســتفاده از تجمیــع ایــن نظــرات انجــام خواهــد شــد. وی بــا انتقــاد از برخی تعابیری که نســبت به لیســت امیــد شــورای شــهر تهــران صــورت گرفــت، گفــت: مــردم بــه احتــرام گفتمــان اصالحات بــه تمامی ۱۲ نفر لیســت امید رأی دادند چــرا با برخی اظهارنظرها به مــردم توهین و زمینه بیاعتمادی به گفتمــان اصالحات را فراهم میکنید؟

عضــو مجمــع تشــخیص مصلحت نظام در پایان در پاسخ بــه ســؤالی درخصــوص مســأله حصر، گفت: اگر جریانات سیاسی به دنبال امتیازگیری از حل مسأله حصــر باشــند باید بگویــم در حل ایــن موضــوع کــه مطالبــه جــدی جامعــه اســت، موفــق نخواهیــم شــد. فعالیتهــا­ی خوبــی بــرای رفع حصر در فضای غیر رسانهای صورت گرفته اســت کــه امیدوارم با حل این مســأله نگرانیهایی که برای ســالمتی محصورین در بین بزرگان و بدنه جامعــه وجود دارد رفع شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran