Iran Newspaper

گرانی عوارض بزرگراه وافزایش تلفات جاده ای

-

گروه حوادث / بهدنبال برخورد رخ به رخ یک خودروی سواری پراید با کشنده «هوو» در جاده قدیم همدان - ساوه، 2 سرنشین خودروی پراید در دم جان باختند.رئیس پلیس راه استان همدان گفت: دراین حادثه که عصرجمعه رخ داد، راننده جوان پراید دچار خواب آلودگی شده و به علت تسلط نداشتن به وسیله نقلیه و بیتوجهی به جلو، در مسیر خودرویهای عبوری مقابل قرار گرفت و پراید با هر دو سرنشین زیر چرخهای «هوو» ماند. در این هنگام کشنده هوو که در مسیرش در حال حرکت بوده با خودروی پراید به صورت رخ به رخ برخورد کرده و این خودرو زیر چرخهای «هوو» تا یکصد متر به جلو کشیده شد.به گفته سرهنگ عزیزی، شدت این سانحه رانندگی چنان شدید بود که تشخیص چهره دو سرنشین پراید بسختی انجام گرفت.

وی گفت: پس از بهرهبرداری آزاد راه همدان - ساوه امیدوار بودیم با هدایت خودروها از جاده قدیم به آزاد راه شاهد کاهش سوانح رانندگی باشیم اما افزایش غیرعادی نرخ عوارضی در آزادراه سبب شده، رانندگان بویژه دارندگان خودروهای سنگین برای تردد وارد این بزرگراه نشوند و همچنان از جاده قدیم استفاده کنند.به گفته سرهنگ عزیزی، یک کامیون یا تریلی در صورت تردد از همدان به سمت ساوه و برعکس باید 600 تا 800 هزار ریال عوارض پرداخت کند.گرانی عوارض و استقبال نکردن رانندگان از بزرگراه موجب شده جاده قدیم همدان - ساوه همانند گذشته به یکی از جادههای پرترافیک تبدیل شود. بنابراین بیشتر خودروهای عمومی برای پرداخت نکردن عوارض به جای آزاد راه همدان - ساوه، جاده قدیم را برای تردد انتخاب میکنند. حال آنکه جاده قدیم همدان - ساوه مطابق با استاندارده­ای 50 سال پیش و شمار خودروهای آن زمان طراحی و احداث شده است و جوابگوی این میزان خودرو نیست.فقط در سه ماهه نخست امسال سه سانحه مرگبار در این جاده رخ داده که منجر به مرگ هفت تن و مجروح شدن هشت نفر شده است.

24 فروردین امسال وزیر راه و شهرسازی با حضور در همدان از طرحهای در دست اجرا دیدن کرد که استاندار همدان خواهان تغییر در نرخ عوارض آزاد راه همدان - ساوه شده بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran