Iran Newspaper

پیروزی والیبال ایران در نبرد آسیاییها و یک گام تا نخستین سکوی جهانی

-

تیــم ملــی والیبــال ایــران در چهارمیــن دیــدارش از رقابتهــای جــام قهرمانــان بزرگ جهــان 3 بر یــک ژاپــن را شکســت داد. تیم ملی والیبــال ایران در چهارمیــن مســابقه خــود در رقابتهــای جــام قهرمانــان بــزرگ جهــان در شــهر اوســاکای ژاپــن مقابل میزبان با ترکیب اولیه سعید معروف، میالد عبادیپور،امیرغفور،سامانفائزی،محمدموسوی و فرهــاد قائمــی وارد زمین شــد. والیبالیسـ­ـتهای ایران در حالی پای به این دیدار گذاشــتند که پیش از این بــازی، تیمهای ایتالیا و امریکا را نیز مغلوب کرده و تنها مقابل برزیل تن به شکست داده بودند. شــاگردان کوالکوویچ این دیدار را با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر ‪19 12،‬ بر ‪20 52،‬ بر 25 و 14 بر 25 به ســود خود به پایان رساندند تا به این ترتیب تیــم ملی والیبال ایران ســومین پیــروزی خود را به دست آورد و تنها یک گام تا کسب نخستین سکوی جهانیفاصله­داشتهباشد.

تیم ملی والیبال ایران با کســب این پیروزی با 3 برد و 7 امتیاز در رتبه سوم جدول این رقابتها قرار گرفت تا امروز (یکشــنبه) برای قطعی شدن ســکوی خود به مصاف فرانسه، قهرمان قاره اروپا بــرود. در پایــان بازی مقابل ژاپن، امیــر غفور 22 و میالد عبادیپور 13 امتیاز برای ایران کسب کردند در حالی که ایسی اوتاکه 16 و آکاهیرو یامائوچی 11 پوئن برای ژاپن به دست آوردند.

در ایــن مســابقه ایــران 52 امتیــاز با اســپک، 13 امتیاز با دفاع روی تور، 6 امتیاز با سرویس، 25 امتیاز بــا اســتفاده از اشــتباهات حریــف و در مجمــوع 96 امتیــاز گرفت. در مقابل ژاپن 51 امتیاز با اســپک، 2 امتیاز با دفاع روی تور، 6 امتیاز با سرویس، 19 امتیاز با اشتباهات بازیکنان ایران و در کل87 امتیاز گرفت. ایران 4 توپگیری، 28 دریافت و 31 پاس ثبت کرد اما ژاپن آمار بهتری در این ســه بخش داشــت و 12 توپگیــری، 34 دریافــت و 33 پــاس صحیح ثبت کــرد. ایــن برتری3 بــر یک مقابــل تیم میزبــان در حالــی رقم خورد که در ردهبندی کنونی فدراســیون جهانی والیبال، ژاپنیها با کســب 76 امتیاز در رتبه دوازدهــم و ایــران بــه عنوان تیم اول آســیا بــا 157 امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارد. در دیگر دیدارهای روز گذشــته، برزیل سه بر دو امریکا را شکست داد و فرانسه سه بر یک مغلوب ایتالیا شد. در حال حاضر و تا پایان روز چهارم مسابقات، تیمهای برزیل با 3 پیروزی و 9 امتیاز، ایتالیا با 3 پیروزی و 9 امتیاز، ایران با 3 پیروزی و 7 امتیاز، امریکا با 2 پیروزی و 8 امتیاز، فرانســه با یک پیروزی و 3 امتیاز و ژاپن بدون امتیاز در جایگاه اول تا ششم هستند. ■ روزبزرگدرا­نتظارایران کوالکوویــ­چ پــس از برتــری تیــم ملــی کشــورمان مقابل ژاپن با بیان اینکه خوشحالم که بازیکنانم بــا جدیت به بازی ادامه دادند، گفت:«انتظار یک بازی ســخت برابــر ژاپن را داشــتیم چراکه رقابت برابر میزبان اصالً آســان نیســت. بازی با فرانســه برای ایــران، روز بزرگی اســت و تمام تالشــمان را میکنیــم که مدال کســب کنیــم. اگر مقابــل ژاپن پیروز نمیشــدیم، همه چیز برای ایران ســخت و پیچیدهمیشد.» ■ احتماالتسک­ونشینیوقهر­مانی

امــروز و در روز آخربازیهــ­ا ایتالیــا بــا امریــکا، ایران با فرانسه و برزیل با ژاپن دیدار خواهند کرد. بــا توجه به دیدارهایی که قرار اســت امــروز برگزار شــود، تیم ملی کشورمان در صورت کسب برتری مقابل فرانســه با هــر نتیجهای (به دلیل داشــتن تعداد بردهای بیشتر نسبت به امریکا) روی یکی از ســکوهای اول تــا ســوم خواهــد ایســتاد. یکی از احتمــاالت جــذاب برای تیــم ایــران در روز پایانی این است که ایتالیا مغلوب امریکا شود، برزیل نیز برابــر میزبان نتیجه را واگذار کنــد و در این صورت اگر ایران موفق به شکست فرانسه شود، تیم ایران قهرمان این رقابتها خواهد شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran