Iran Newspaper

نوبخت: عملکرد وزیران هر ۶ماه یکبار ارزیابی میشود

-

رئیس ســــازمان برنامه و بودجــــه، از ارائه گزارش عملکــــرد وزیــــران، به صــــورت هر6 مــــاه یک بار خبرداد و گفت: تخصیص بودجه 97 بر اســــاس عملکــــرد دســــتگاه هــــا خواهد بــــود. بــــه گزارش خبرگــــزا­ری صداوســــی­ما، محمدباقـــ­ـر نوبخت با حضور در برنامه «گفتوگوی ویژه خبری» شبکه دو ســــیما با بیان اینکه اقدام بیسابقه و ضروری از ســــوی رئیس جمهــــوری در ارتبــــاط با عملکرد و مأموریــــ­ت وزیــــران انجام شــــد، افــــزود: رئیس جمهوری عالوه بر ابالغی که به هر یک از وزیران داد دو نــــوع اولویت برای هــــر کدام از آنان تعیین و اعــــالم کرد که وزیران باید برنامه اجرایی خود را برای برنامه ارائه شدهشان به مجلس، به رئیس جمهوری ارائه کنند.

وی با اشــــاره بــــه اینکه این برنامــــه اجرایی باید حداکثر در مــــدت 2 ماه به دفتــــر رئیس جمهوری تســــلیم شــــود، ادامــــه داد: ایــــن وظایــــف شــــامل اولویتهـــ­ـای عمومــــی و تخصصــــی اســــت که هر وزارتخانه باید به آن بپردازد و این اقدام در راستای عمل به وعدههــــا­ی انتخاباتی رئیس جمهوری به مردم است. نوبخت با بیان اینکه برای پاسخگویی بــــه مطالبات مــــردم باید برنامه داشــــته باشــــیم و رئیس جمهوری باید به وعدههای خود عمل کند، افــــزود: رئیس جمهوری تالش کرد کابینه را ترمیم کند و وزیران در چارچوب برنامه دولت برنامههای خــــود را ارائه کردند و مجلس هــــم بر مبنای آن به دولت رأی داد که از این بابت سپاسگزاریم.

وی بــــا بیــــان اینکــــه وزیــــران بایــــد برنامههای عملیاتی هم داشته باشند، گفت: وزیران باید برای تدویــــن برنامههای خــــود اولویتهـــ­ـای عمومی و تخصصی را در نظر بگیرند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس جمهوری، ســــازمان برنامه و بودجــــه را موظف کــــرد که هر 6 مــــاه میزان و نحــــوه اجــــرای برنامههای وزیــــران را بررســــی، ارزیابــــ­ی و گزارش کند، اضافــــه کرد: اینها نشــــان میدهد رئیس جمهوری نسبت به وعدهها و تعهداتی که به مردم دادند جدی و مصر هستند و از همه ابزارها برای تحقق این وعدهها اســــتفاد­ه خواهند کــــرد. وی گفت: رئیس جمهوری از وزیران خواســــت درباره شــــفافیت مالی، ســــالمت نظام اداری، بهبود دسترسی همگانی به اطالعات، ایجاد فرصت برابر، مراقبــــت از اموال دولتی و اجرای ُمر قانون؛ جدی و کوشــــا باشند و موظف هستند به آن عمل کنند. رئیس ســــازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان باید بر اجرای درست تکالیف وزیران و دستگاهها نظارت و کنترل کند و به رئیس جمهوری در بــــاره آن گــــزارش دهد. نوبخت گفت: ســــازمان برنامه و بودجه بنا به خواسته رئیس جمهوری روی دســــتگاه­ها نظارت میکند تا حتماً از افراد شایسته و همچنین بانــــوان و جوانان و قومیتها و مذاهب مختلــــف برای انجــــام امــــور مدیریتی در ســــطوح مختلف اســــتفاد­ه کنند. معــــاون رئیس جمهوری افزود: بودجه ســــال 1397 را بر مبنای قیمت تمام شــــده محصول تصویب و پرداخــــت میکنیم و هر ســــه ماه یکبار بر اساس عملکرد آن دستگاه اعتبار تخصیص می دهیم.

نوبخت افزود: اقدامات دولت در راستای بهبود معیشــــت مردم باید در زندگی واقعی مردم نمود داشــــته باشــــد و الزمه آن این اســــت که این رشــــد اقتصادی و اقدامات خوب استمرار داشته باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran