Iran Newspaper

ترامپ: سوء مدیریت سازمان ملل مانع رسیدن به ظرفیت کامل است

-

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا صبح دیروز به وقت نیویورک در نشستی که به درخواست دولت واشنگتن و با حضور رهبران بیش از ۰۰۱ کشور جهان و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل برگزار شد، اعالم کرد سازمان ملل هنوز به ظرفیت کامل خود نرسیده و نیاز به اصالحات دارد.

بــه گــزارش خبرگــزاری رویتــرز، ترامــپ با بیــان اینکه ســازمان ملــل بهدلیل بروکراســی و سوء مدیریت، نتوانسته اســت به ظرفیت کامل و واقعی خود برسد، گفت امریکا نتیجه مطلوبی در راســتای ســرمایه گذاریهایی که در آن نهاد کرده، مشــاهده نکرده است. وی افزود، سهم غیرمنصفانه­ای از هزینههای این سازمان نبایــد بــر دوش هیچ کدام از اعضای آن باشــد. امریکا از تمامی کشــورهای جهان خواسته بود اعالمیه انجام «اصالحات» در ساختار سازمان ملل را امضا کنند و به گفته کاخ سفید، ۰۲۱ کشور جهان به این دعوت پاسخ مثبت دادهاند. این در حالی است که پیشتر روسیه اعالم کرده بود، شک دارد این اعالمیه را امضا کند. ترامپ پیشــتر نیز ســازمان ملل را کلوبی برای رهبران جهان نامیده بود که سالی یک بار برای گپ زدن و خوشگذرانی به نیویورک میآیند.

نیکیهیلی،سفیرامریکا­درسازمانمل­لنیزضمنبجا­توصیفکردنا­نتقادات گذشته ترامپ از سازمان ملل گفت: اما این سازمان اکنون در جهت تبدیل شدن به نهادی عملگراست و تصویب چند قطعنامه شورای امنیت در محکوم کردن کره شمالی و اعمال تحریمهای بیشتر علیه آن کشور گویای این تغییر است. وی افزود: میتوانیم بگوییم روزی نو برای سازمان ملل فرارسیده است. سازمان ملل در چند ماه گذشته تغییر کرده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran