Iran Newspaper

دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت است

معاون اول رئیس جمهوری: مهلت پرداخت نقدی الباقی سهام اختصاص یافته مشموالن طرح سهام عدالت تا یک ماه دیگر تمدید شد

-

گروه اقتصـــادی/ معـــاون اول رئیس جمهوری تأکیـــد کرد: دولـــت متعهد به پرداخت ســـودًســـهام عدالت بـــه مردم اســـت و قطعـــا به این تعهـــد خود عمل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطالعرسانی ریاست جمهوری، جلســـه شـــورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی ظهر دیروز به ریاســـت معاون اول رئیس جمهوری برگزار شـــد. جهانگیری در این جلسه سهام عدالت را طرحی پراهمیت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس طرح سهام عدالت، تعدادی از بهترین و سودآورترین شرکتها و کارخانههای کشور به این طرح اختصاص داده شدهاند و عمالً مشموالن سهام عدالت به نسبت مبلغ واریزی و به نسبت سهامی که دارند از سود این طرح برخوردار خواهند شد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشـــاره به برخی موانع و مســـائل پیش روی ســـامانده­ی طـــرح ســـهام عدالت، از وزیـــر امور اقتصادی و دارایی خواســـت طی جلســـاتی بـــا دســـتگاهه­ای مرتبط، حداکثـــر ظرف یـــک ماه آینـــده نظرات و دیدگاههای دستگاههای ذیربط را دریافت و راهکارهایی برای حل این موانع تدوین و به جلسه آینده شورای عالی ارائه کنند.

وی بـــا اشـــاره به پایـــان یافتـــن زمان واریـــز مبالـــغ مابهالتفاو­ت ارزش ســـهام اختصـــاص یافتـــه به مشـــموالن ســـهام عدالت و اینکه بخش اندکی از مشموالن ســـهام عدالت موفق بـــه پرداخت مبلغ مابهالتفاو­ت شـــدهاند، گفت: الزم اســـت مهلـــت تعیین شـــده تمدید و بـــه مردم اطالعرســـ­انی شـــود تا ســـایر مشـــموالن ســـهام عدالت بتواننـــد در صورت تمایل الباقی مبلغ سهام اختصاص یافته خود را پرداختکنند.

جهانگیری همچنین گـــزارش رئیس ســـازمان خصوصیســـا­زی از عملکـــرد واگذاریها از سال 1380 تا کنون را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: در واگذاریهای انجام شده، اگر بنگاههای واگذار شده، بر اساس شـــاخصهای­ی نظیر اشتغالزایی، ســـرمایهگ­ذاری و بهـــره وری عملکـــرد موفقی داشـــته باشـــند، بدین معناست کـــه خصوصیســـا­زی موفق بـــوده اما اگر شـــاخصها بیانگـــر عملکرد نامناســـب باشـــد الزم است آســـیب شناسی صورت گرفتـــه و رونـــد کار اصالح شـــود اما در هر صورت هیچ تردیدی در اصل واگذاریها وجـــود نـــدارد. در این جلســـه کـــه وزیران امـــور اقتصـــادی و دارایی، تعـــاون، کار و رفـــاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان خصوصیســـا­زی، رئیس ســـازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس کل دیوان محاسبات کشـــور و رئیس سازمان بازرسی کشور نیز حضور داشتند، گزارشی از نحوه واگذاریها از ســـال 1380 تا 1396 ارائـــه و آخرین وضعیت بنگاههای واگذار شده مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه این نشســـت گزارشـــی نیز از طرح ساماندهی سهام عدالت ارائه شـــد و رئیس سازمان خصوصیســـا­زی اعـــالم کـــرد کـــه از 49 میلیوننفرم­شموالنطرحس­هامعدالت، پـــس از فراخوان، حـــدود 38 میلیون نفر به ســـامانه مراجعه و صورتحســـا­ب خود را دریافت کردنـــد اما از این تعداد بخش اندکـــی موفق به واریز نقـــدی باقی مانده سهام خود شدند. ■ تمدیدیکماه­همهلتپرداخ­ت الباقیسهام

در پایـــان این جلســـه پـــس از بحث و تبـــادل نظر مقرر شـــد مهلـــت پرداخت نقـــدی الباقـــی ســـهام اختصـــاص یافته مشـــموالن طرح ســـهام عدالت به مدت یک ماه دیگر تمدید شـــود و در این مدت وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلســـاتی با حضـــور دســـتگاهه­ای ذیربط مســـائل حقوقـــی و موانـــع قانونـــی پیـــش روی ساماندهی طرح سهام عدالت را بررسی و راهکارهـــ­ای الزم را تدویـــن و به جلســـه آینده شـــورای عالی بـــرای تصمیمگیری ارائهکنند. ■ توزیع سود ســـهام عدالت در دستور کار امروزشورای­اصل44 نبود

معاون ســـازمان خصوصیســـا­زی با رد خبر منتفی شـــدن توزیع ســـود سهام عدالت در جلســـه شورای اصل 44 قانون اساسی، گفت: در دستور جلسه این شورا موضوع توزیع ســـود سهام عدالت وجود نداشته است. داود خانی معاون سازمان خصوصیســـا­زی در گفتوگو با فارس با بیان اینکه سود ســـهام متعلق به حدود 49 میلیون نفر ایرانی است، افزود: شورای اصل 44 در اسفند ماه سال گذشته مجوز توزیع سود را به سازمان خصوصیسازی داده و از این رو انتشـــار شایعاتی مبنی بر منتفی شدن توزیع سود سهام عدالت در جلسه امروز این شورا بیاساس است.

خانـــی با تأکیـــد دوبـــاره بـــر اینکه در دستور کار جلسه شورای اصل 44 بررسی توزیع ســـود ســـهام عدالت در دستور کار نبوده اســـت، ادامـــه داد: مطابق با قانون و مقررات باید ســـود سهام عدالت میان مشـــموالن این ســـهام توزیع شـــود اما با توجه بـــه اینکه این ســـود میـــان چندین میلیون نفـــر از جمعیت ایران باید توزیع شـــود نیازمند هماهنگیهای مختلف در دســـتگاهه­ای اجرایی اســـت که به زودی اعالم میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran