Iran Newspaper

ثبتنام بیش از 66 هزار دانشآموز خارجی در مدارس خراسان رضوی

-

66 هــزار و 168 دانشآمــوز تبعــه خارجــی در ســال تحصیلی جدیــد برای پیگیری تحصیلشــان در مدارس دولتی خراسان رضوی ثبتنام شدند.

«محمــد عجمــی»، مدیــرکل دفتــر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی در گفتوگو با ایرنا افزود: از این تعــداد 60 هزار دانشآمــوز دارای مــدارک اقامتــی معتبــر و 6هــزار و 168 دانشآمــوز تبعه خارجی بــدون مدرک اقامتیهستن­د.

وی ادامــه داد: از ســال 94 ثبتنــام دانشآموزان اتباع خارجی بدون مدرک اقامتــی معتبر در خراســان رضــوی آغاز شــد و تا تیرماه امســال 11 هزار فرد بدون مــدارک که خــود یــا والدینشــا­ن مدارک اقامتــی معتبــر نداشــتند در مــدارس ثبتنــام شــدند. در مجمــوع از ســال 94 تــا پایــان ثبتنــام امســال، 17 هزار و 168 دانشآمــوز خارجــی بــدون مدرک اقامتــی معتبــر در مــدارس دولتــی این اســتان ثبتنــام کردهانــد. عجمــی آمار کل دانشآمــوز­ان مشــغول به تحصیل اتبــاع خارجــی را در خراســان رضــوی دارای مدرک اقامتی معتبر و افراد بدون مــدارک را 77 هــزار و 168 دانشآمــوز اعــام و بیان کرد: تمامــی اتباع خارجی که به مدارس دولتــی مراجعه کردهاند، ثبتنام شدهاند و کسی به خاطرنداشتن مــدرک اقامتــی ازتحصیــل بازنمانــد­ه امــا ازتعــداد کســانی که خودشــان برای ثبتنــام اقــدام نکــرده و در فرآینــد ثبتنام شــرکت نکرده باشــند، اطاعی نداریــم. وی افــزود: از ســال گذشــته هم هیــچ وجهــی بابــت شــهریه ثبتنــام از دانشآمــوز­ان اتبــاع خارجــی گرفتــه نمیشــود در حالی که قبل از آن مبلغی بهعنوان شهریه ثبتنام اخذ میشد، اما اگر مدارس دولتی همانند دانشآموزان ایرانــی وجهــی را بابــت خودیــاری از دانشآموزان بگیرند این امر به آموزش و پرورش مربوط میشود هرچند تاکنون تخلفــی در این زمینــه بــه اداره کل امور اتبــاع خارجــی گزارش نشــده اســت. به گفته مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجــی اســتاندار­ی خراســان رضــوی، هــم اینــک در اســتان 6 هزار دانشــجوی اتبــاع خارجــی نیــز حضــور دارنــد که در دانشــگاهه­ا و مراکــز آمــوزش عالــی این استانتحصیل­میکنند.امسالنخستی­ن ســالی اســت کــه بــه آن دســته از اتبــاع خارجی که در طرح سرشــماری شــرکت کردند اجازه ثبتنام در دانشــگاهه­ا هم داده شــده اســت. براســاس برآوردهــا جمعیت اتباع خارجی غیرمجاز ســاکن خراســان رضــوی 70 هزار نفر اســت. در مجموع 320 هــزار نفر تبعه خارجی در این اســتان ســکونت دارند کــه تنها 150 هــزار نفــر از آنهــا دارای کارت آمایــش و مدارک اقامت قانونی هستند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran