Iran Newspaper

دستیابی به اهداف رزمایش سپاه

رزمایش ارتش در غرب کشور ادامه دارد

-

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه هیچ نیروی نظامی بیگانه از خارج از منطقه نمیتواند در این منطقه امنیت را برقرار کند، اظهار کرد: مردم منطقه در کنار نیروهای مسلح میتوانند در راستای برقراری امنیت منطقه نقش بسزایی داشته باشند.

ســردارمحم­د پاکپــور درخصــوص آخریــن مرحلــه رزمایــش «محــرم» در غرب کشــور به ایســنا گفت: آخرین مرحله رزمایش محرم توســط گردان حمزه سیدالشهدا که ۵ روز پیش در منطقه اشنویه شروع شده و اول مهرماه نیز مرحله نهایــی آن آغاز شــده بود، به پایان رســید کــه پیام رزمایش بــرای مردم منطقه، اقتدار نیروهای مسلح بود. وی افزود: با برگزاری این رزمایش، به تمامی اهداف همچــون هماهنگی بالگردی بــا نیروهای توپخانه که از قبل بــرای این رزمایش پیشبینی شده بود، دست یافتهاند.

فرمانــده نیــروی زمینی ســپاه درخصوص محــل رزمایش خاطرنشــان کرد: این منطقه که رزمایش در آن برگزار میشــود با توجه به شــرایط جغرافیای آن، از زمــان اوایــل انقــالب محل فعالیت عوامــل ضد انقالب بوده و تا ســال ۰۹ نیز تحت اشغال نیروهای ضد انقالب بوده که با اقداماتی که اجرا شده، این منطقه از اشــغال ضد انقــالب خارج شــد. وی افزود: بعضی از عناصــر ضد انقالب در حواشــی و در ارتفاعات این مناطق حضور داشته و بر اساس آن این حمالت در منطقه اجرا شده است. پایگاه اطالعرسانی روابط عمومی ارتش نیز اعالم کرد: هواپیماهای شــکاری بمبافکن نیروی هوایی ارتش جمهوری اسالمی ایران با اجرای عملیاتهای هوایی متعدد، حضور پرقدرت خود را در آســمان مرزهای غربی و شمال غربی کشور به نمایش گذاشتند.

بنابــر این گزارش، هواپیماهای نیروی هوایی ارتش با پشــتیبانی از یگانهای عملکننــده و واکنــش ســریع نیــروی زمینی ارتش و ســپاه پاســداران بــه اجرای عملیات شناسایی و مانورهای پروازی پرداختند.

گفتنی است، رزمایش بزرگ «حیدر کرار» ارتش همزمان با رزمایش محرم سپاه پاسداران، با حضور تیپهای نیرو مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی، هوانیــروز و نیــروی هوایــی ارتــش با هــدف ارزیابی تــوان عملیاتــی و هماهنگی نیروهای عملکننده برگزار شده است.

بنابــر ایــن گــزارش، در ایــن رزمایش جنگندههــا­ی نیروی هوایــی مانورهای پروازی و مأموریتهای محوله را در مناطق وسیعی از مرزهای غربی کشور و در پشتیبانی از یگانهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش اجرا کردند.

رزمایــش «حیــدر کرار» از ســوی نیــروی زمینی ارتــش و به منظــور ارزیابی قدرت تحرک و قابلیتهای تهاجمی این نیرو در مناطق مرزی غرب کشور در گسترهای وســیع با اجرای عملیات یگانهای واکنش سریع نیروی زمینی آغاز شــد. در این رزمایش یگانهــای زرهی، پروازی، پهپادی و واکنش ســریع نیروی زمینــی ارتــش در قالب تیپهای هجومــی مأموریتهای واگذار شــده را به نحو مطلوب به اجرا میگذارند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran