Iran Newspaper

منشا: پیروزیم، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد

گفتوگوی «ایران» با مهاجم پرسپولیس در آستانه بازی حساس مقابل الهالل لیگ قهرمانان برای من خوشیمن بوده و در هر 2 دیداری که به میدان رفتم، گلزنی کردم امیدوارم در مقابل الهالل هم این اتفاق رخ دهد / از محرومیت طارمی ناراحتم

- وحید عیدی

بــا محرومیــت مهــدی طارمــی، حــاال همــه نگاههــا و امیدهــا بــه گادویــن منشــا اســت؛ بازیکنــی کــه هرگز نتوانســت زوج خوبــی را با طارمــی تشــکیل دهــد و بــه اعتقــاد خیلی از کارشناسان، از بین این دو بازیکن یکی باید در خط حمله پرســپولیس به بازی گرفته شــود. حــاال با توجــه به محرومیــت 4 ماهه طارمی، ایــن فرصــت در اختیار منشــا قرار داده شــده کــه خــودش را بــه مهاجــم اول سرخپوشــان تبدیــل کنــد و نشــان دهــد چیــزی از رقیــب ایرانــی خــود کم نــدارد. خبرنگار «ایــران» در آستانه بازی پرسپولیس مقابل الهالل، با این مهاجم نیجریهای گفتوگویی انجام داده که ماحصل آن چنین است: ■ بعد از شــنیدن خبر محرومیت طارمی چه احساسیداشت­ی؟

وقتــی ایــن خبــر را شــنیدم، بــه مدیــر برنامههــا­ی خــود زنگ زدم که صحــت آن را بفهمــم. واقعــاً خبر خوبی برای پرســپولیس نبود و همه ما از این مســأله ناراحت شــدیم. مهدی بازیکن مهمی برای پرسپولیس است و نبود او ناراحت کننده است. ■ طبیعی اســت که این اتفاق باعث میشود به بازیکن فیکس پرسپولیس تبدیل شوی، این طور نیست؟

بــازی کــردن یــا نکــردن مــن ارتباطــی به محرومیــت طارمــی نداشــت. هیــچ وقــت از محرومیــت و مصدومیــت همبــازی خــود خوشحال نشدهام و االن هم برای مهدی آرزو میکنم تا مشــکلش هر چه زودتر حل شــود. برای یک فوتبالیست حرفهای مصدومیت یا محرومیت بدترین اتفاق است. ■ هواداران پرســپولیس انتظار دارند تو اجازه ندهی جای خالی طارمی احساس شود؟

روز اولــی کــه بــه پرســپولیس آمــدم، بــه هــواداران قــول دادم در زمین به محبتهای آنهــا پاســخ خواهــم داد و االن هــم همیــن جــواب را میدهــم. فکــر کنم تــا االن در لیگ قهرمانان آسیا توانسته باشم تا حد زیادی به قولم به هواداران عمل کنم. ■ چــرا در بازیهــای لیــگ نتوانســته­ای مثــل دوران حضــورت در پیکان درخشــش داشــته باشی؟

شــرایط من در پیکان با پرســپولیس کامالً تفاوت داشــت. در پیــکان تیم ما بســته بازی میکرد و روی ضد حمالت و توپهای بلندی که برای من ارســال میشــد، برنامه داشــتیم اما در پرسپولیس مقابل حریفانی به میدان میرویم که بســیار بســته بازی میکنند. در کنــار این مســأله مــن هنوز بــه هماهنگی الزم بــا بازیکنــان کنــاریام نرســیدهام و ایــن موضــوع زمانبر اســت. ضمــن اینکه یک مهاجم برای گلزنی نیاز به حمایت الزم از ســوی خط هافبک دارد و شــاید من خیلی کم در موقعیــت ایدهآل گلزنی قرار گرفتهام. در بازی با سپاهان هم اصالً به میدان نرفتم. ■ قول گلزنی به الهالل را میدهی؟

خوشــبختان­ه لیــگ قهرمانــان بــرای مــن بســیار خوش یمن بــوده و در هــر دو دیداری کــه به میــدان رفتــم، گلزنی کــردم. امیدوارم در بــازی مقابــل الهــالل هــم ایــن اتفــاق رخ دهد. البته برای ما مهم بردن تیم است و هر بازیکنی گل بزند، خوشحال خواهم شد. ■ از الهالل چقدر شناخت داری؟

شــناخت زیــادی از ایــن تیــم نــدارم و فقــط در جلســات آنالیــز در مــورد این تیم اطالعــات گرفتم. البتــه همبازیانــ­م آنها را خیلی خوب میشناســند چرا که در مرحله گروهــی 2 بار بــا الهالل بــازی کردهاند. فکر نمیکنــم تفــاوت زیــادی بیــن االهلــی و الهالل باشــد و دو تیم تقریباً در یک کیفیت هستند. ■ چقــدر بــرای پیــروزی در بازی امشــب شانس قائل هستی؟

همــه چیــز در زمین مســابقه مشــخص میشــود. فوتبــال بــازیای نیســت کــه شــما بتوانــی قبــل از آن، نتیجــه را پیشبینی کنی. قــدرت دو تیــم تقریبــاً برابر اســت و بســتگی بــه ایــن دارد کــه در زمیــن چــه اتفاقاتــی رخ میدهد. ما بازی برگشــت با االهلی را خیلی خوب شــروع کردیم اما اخراج کمال شــرایط را تغییر داد. امیدوارم در بازی امشــب اتفاق غیرمنتظــر­ه و بدی رخ ندهــد. در این صورت ما تیم برنده میدان خواهیم بود. ■ برانکــو بعــد از محرومیــت طارمــی بــا تــو صحبت خاصی نداشت؟

طبیعــی اســت کــه ســرمربی تیــم بــا من صحبت کند و این مسائل درون تیمی است. ■ گویــا از نیمکتنشــی­نی در بــازی مقابــل ســپاهان خیلــی ناراحت بودی؟

در حــال حاضــر تمــام تمرکــزم روی بــازی بــا الهــالل اســت و دلیل نــدارد به چیزی غیر از این فکر کنم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran