Iran Newspaper

وداع با شهید بیسر

پیکر شهید حججی امروزدر تهران تشییع میشود

-

مراســم تشــییع پیکــر شــهید محســن حججــی امــروز چهارشــنبه از ســاعت 9 صبح از میدان بهارســتان تهــران برگزار خواهد شــد. پیکر این شهید مدافع حرم شامگاه دوشنبه سوم مهرماه با استقبال فرماندهــا­ن ســپاه پاســداران انقــاب اســامی از طریق پایگاه هوایی قدر سپاه وارد تهران شــد. شــهید محسن حججی از نیروهای لشــکر ۸ نجف اشــرف ســپاه و اهــل نجفآبــاد اصفهــان بــود کــه در مردادمــاه ســال جــاری در جریان حمله تروریستهای تکفیری داعش به منطقه تنــف در مــرز عــراق و ســوریه به اســارت درآمد و دو روز بعد به دست داعشیان به شهادت رسید.

علــی اکبــر پورجمشــید­یان، معــاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه علت تأخیر انتقال پیکر شهید حججی به کشور را تاش برای پیدا کردن اجزای جدا شده از پیکر این شــهید عنوان کرد. به گزارش تسنیم، وی گفت: گروه تروریستی داعش در نهایت بیحرمتی به پیکر این شهید، دستها و سر او را از پیکر جدا کرده بود و ما در پی آن بودیم تا بتوانیم این اجزا را به پیکر شــهید اضافه کنیم. پورجمشیدیا­ن افزود: پس از آنکه منطقه شهادت شهید حججــی به دســت رزمنــدگان مقاومت اســامی افتــاد و علیرغــم کاوشهــای صــورت گرفتــه موفق بــه انجام ایــن کار نشدیم و با توجه به نزدیکی ایام محرم و عاشورای حسینی بنابراین شد تا پیکر این شهید در این ایام به کشور منتقل شود.

پیکر شــهید حججی روز گذشته برای تشــییع از حرم رضوی، به مشهد منتقل شد و بعد از آیین وداع، مجدداً به تهران انتقال خواهد یافت. وزارت دفاع، احزاب و تشکلهای گوناگون با صدور بیانیههای جداگانــه آحــاد مــردم را بــه حضــور در مراسم تشییع وی دعوت کردند.

بنا به گزارشها، حجتاالســا­م سید محمدعلــی شــهیدی، معــاون رئیــس جمهــوری و رئیــس بنیــاد شــهید و امور ایثارگرانب­هنمایندگیا­زرئیسجمهور­ی و اعضای هیأت دولت در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم محسن حججی در تهــران حضــور خواهــد یافــت. بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شــورای اســامی دیروز گفت که احتماالً جلســه علنــی مجلــس روز چهارشــنبه ساعت 10 به پایان برسد تا نمایندگان در مراسمتشییع­پیکرشهیدحج­جیحضور یابند.

همچنین قرار اســت علــی الریجانی رئیــس مجلــس ســخنران ویــژه ایــن مراسم باشد. محمود حجتی وزیر جهاد کشــاورزی نیــز به نمایندگــی از دولت در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید در شهرستان نجفآباد شرکت میکند.

ســرهنگ حســن عابــدی، جانشــین رئیــس پلیــس راهــور تهــران بــزرگ هــم محدودیتهــ­ا و ممنوعیتهــ­ای ترافیکی تشــییع پیکر شــهید حججی در ســاعت 9 چهارشــنبه را اعــام کــرد. بــه گفتــه وی، همزمان بــا آغاز این مراســم محدودیتهــ­ای تــردد در خیابــان مجاهدیــن، میــدان شــهدا، خیابــان پیــروزی، خیابــان مازنــدران، خیابان 17 شهریور و خیابان انقاب اعمال میشود.

قرار است پیکر شهید حججی بعد از تشییع در تهران، در زادگاهش نجفآباد به خاک سپرده شود.

ســردار سیفاهلل رشــیدزاده، فرمانده لشــکر ۸ نجف اشــرف دیروز گفت: پیکر شــهید حججــی در یادمــان شــهدای نجفآباد به خاک ســپرده میشود. وی با بیان اینکه «پس از مراســم تشــییع در تهران، پیکر شــهید حججی به اصفهان میآیــد» ادامــه داد: در مســیر فــرودگاه اصفهان تا میدان امام(ره) از پیکر شهید استقبال میشود و پس از این برنامه پیکر شهید به نجف آباد انتقال پیدا میکند و مراسم شــب وداع با شهید در نجفآباد برگزار میشود.

وی خبــر داد برای اســکان افرادی که از استانها و شهرستانهای اطراف برای خاکسپاری شــهید حججی به نجف آباد میآیند، تدابیری اندیشیده شده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran