Iran Newspaper

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره): 350 هزار شغل به همت «بنیاد برکت» ایجاد شد

-

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اعالم اینکه بنیاد برکت 350 هزار شــغل ایجاد کرد، گفت: نقطه آســیب کشــور در حــال حاضــر مســائل اقتصــادی اســت و دشمن روی همین مسأله طمع دارد.

بهگــزارش ایرنــا، محمــد مخبــر در مراســم افتتاح 130 مدرســه بنیــاد برکت در سراســر کشور، از ایجاد 350 هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: نقطه آسیب کشــور در حال حاضر مســائل اقتصــادی اســت و دشــمن روی همین مسأله طمع دارد.

وی با اشــاره به اینکه به لحاظ سیاسی ایــران در منطقــه حــرف اول را میزنــد و هیچتصمیمید­رمنطقهگرفت­هنمیشود مگر اینکه ایران در آن دخیل باشد، افزود: امروزبهلحا­ظامنیتیونظ­امیبهنقطها­ی رســیدهایم و وضعیــت اقتــدار نظامی ما به گونهای اســت که هیچ خطری از ناحیه حمله نظامی دشمن حتی به ذهن آنان خطور نمیکند اما نقطه ضعف ما بحث اقتصاداست.

وی با بیان اینکه رهبر انقالب از 12 سال پیش در خصوص اقتصاد هشــدار دادند، افزود: نقطه آســیب ما مســأله اقتصادی اســت، بحــث نظامــی و درگیــری منتفی اســت امــا دشــمن روی اقتصــاد تمرکز و طمع کرده است.

رئیس ســتاد اجرایی فرمــان امام(ره) گفت: در کشــور نعمتهــا و فرصتهای بســیاری وجــود دارد و اگــر آنقــدر کــه بــه بیرون از کشــور نــگاه میکنیم به خودمان نگاه میکردیم، امروز مشکالت کشور حل شده بود.

بــه گفتــه مخبــر، اقتصــاد مقاومتــی یعنی اینکه اقتصاد به مردم سپرده شود، همانطــور کــه سیاســت و اداره جنگ به مردم سپرده شد.

وی اظهــار کــرد: نمیدانــم چــرا همه واهمــه داریم که اقتصــاد را مردمی کنیم ما مسائل خطرناکتر را به مردم دادیم و نتیجهمثبتگ­رفتیم.

مخبــر با اعــالم اینکــه توانمندیها­ی کشور، ظرفیت دو برابر جمعیت فعلی را دارد، تأکید کرد: عزم و نهضت ملی برای حل دو موضوع اساسی کشور الزم است از دلســوزان نظام و مردم خواهش میکنم مسأله اشتغال و رفع فقر را جدی بگیرند زیرا این وضعیت زیبنده کشور نیست.

رئیس ســتاد اجرایی فرمــان امام(ره) گفــت: در ســتاد اجرایی فرمان امــام(ره) هیچ کاری انجام نمیشــود مگر با منطق اقتصــاد مقاومتــی و در ســتاد، موضــوع اشــتغال در همه ابعاد برنامهریزی شده است.

رئیس ســتاد اجرایی فرمــان امام(ره) اضافــه کــرد: از جملــه 320 بنــگاه در زیرمجموعــ­ه ســتاد راهاندازی شــده که تا امــروز 160 بنــگاه از آنها به خارج از ســتاد ســپرده شــده که همین مســأله 200 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

مخبــر اضافه کــرد: تمــام پروندههای بزرگ را به مناطق محروم بردیم و بیش از 30 شــرکت از طریــق بورس و فرابورس آماده واگذاری به مردم اســت. همچنین از ســال 93 تاکنــون از بیش از 40 شــرکت خارج شــدهایم و مؤسسه دانش بنیانی را راهانــداز­ی کردهایم کــه زمینه خوبی برای ساماندهی دیگر شرکتهای دانش بنیان است. وی، پشتیبانی از 350 گروه جهادی، احــداث هــزار و 350 مدرســه و تحویــل 930 بــاب از آنهــا را از جملــه خدمــات ستاد اجرایی دانســت و گفت: حدود 400 مدرسه در حال ساخت است.

رئیس ســتاد اجرایی فرمــان امام(ره) ادامــه داد: 25 هــزار پــروژه از مســجد و مدرســه و بیمارستان گرفته تا موارد دیگر احــداث کردهایــم امــا کار اصلــی مــا ایــن نیســت بلکه هدف اصلی ایجاد اشــتغال است.

مخبــر دربــاره فعالیتهــا­ی درمانــی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: برای 60 هــزار بیمــار ســرطانی خدمــات ویــژه ارائه شد و همچنین ســه هزار زوج نابارور شناســایی شــدند که دو هزار مــورد از آنها را پوشــش دادیم و نتیجــه آن تولد حدود 250 کودک است که بیشتر آنها در مناطق محرومزندگی­میکنند.

وی از ارائه وام قرضالحسنه به حدود 50 هــزار نیازمند خبر داد و گفت: کاشــت حلزونــی برای نــوزادان ناشــنوا به منظور جلوگیــری از مشــکالت بعــدی در ســتاد اجرایی در حال انجام است.

رئیس ســتاد اجرایی فرمــان امام(ره) از ایجاد اشــتغال برای 350 هزار نفر خبر داد و افزود: اگر معیشت مردم تأمین شود بســیاری از معضالت حل خواهد شد؛ در ســتاد اجرایی فرمان امام(ره) بیش از سه هــزار تقاضــای مشــارکت وجــود دارد کــه میتوانــد زمینــه جــذب 60 هــزار میلیارد تومان مشــارکت در جهت اشتغالزایی را فراهمکند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran