Iran Newspaper

تام کروز از یک دلقک شکست خورد

-

فیلم ترســناک «آن» )It( در چهارمیــن هفتــه اکران دوبــاره بــه صــدر جــدول پرفروشهای سینمای امریکای شمالی بازگشت و شکست تلخی را برای تام کروز و فیلم «ساخت امریــکا» رقــم زد. خبرآنالیــ­ن گــزارش داده در هفتهای که گذشــت فیلــم تازه تام کــروز با عنوان «ساخت امریکا ‪)American Made(‬ « روی پرده رفــت و در افتتاحیــه­ای ناامیدکننـ­ـده برای ســتاره اکشــن سینمای امریکا با فروش 17 میلیون و ۰۰۲ هزار دالری گام در راه اکران گســترده گذاشت. این فیلم رقابت رسیدن به صدر جدول پرفروشهای هفته را با اختالفــی اندک به فیلم «آن» و دلقک ترســناکش واگــذار کــرد. «آن» در چهارمین هفته اکــران همچنــان پدیــده ایــن روزهــای ســینمای جهان اســت و بــا بهره گرفتــن از داســتان جذاب اســتفن کینگ؛ اســتاد ژانر وحشــت، همچنان در جــذب تماشــاگرا­ن بــه ســالنهای ســینما موفق عمــل میکند. این فیلم خارج از امریکا نیز در 64 کشــور دیگــر اکران شــده و به فــروش 35 میلیون دالری دســت پیدا کرده است. «آن» که ساختش اندکــی بیش از ۰3 میلیون دالر خرج روی دســت ســازندگان گذاشــته، تــا اینجــای کار در سراســر جهان بیش از نیم میلیارد دالر ســود کســب کرده اســت. دیگر فیلــم پرفــروش هفته قســمت تازه «کینگزمن» ساخته متیو وان کارگردان بریتانیایی سینما است. این فیلم خارج از امریکا ۰5 میلیون دالر و در امریکای شــمالی 17 میلیون دالر فروش داشــت. مجموع فروش جهانی این فیلم پس از ۲1 روز اکــران بــه بیش از ۲91 میلیون دالر رســیده اســت. تام کروز در فیلم «ســاخت امریکا» نقش شــخصیتی حقیقــی بــه نــام بــری ســیل را بــازی میکند. بری ســیل خلبانی بود که در دهه هشتاد میــالدی بــرای کارتــل مشــهور مدلیــن کوکائیــن قاچاق میکرد اما پس از چندی خبرچین سازمان جاسوســی ســیا شــد. کمپانی یونیورســا­ل با توجه بــه نقدهــای مثبتی که درباره فیلم نوشــته شــده اســت، به موفقیت تجاری آن در بلند مدت امید زیادی دارد. «ســاخت امریکا» نیز خارج از امریکا اکران موفقتری داشت و با اتکا به چهره شناخته شــده تام کروز بیش از 64 میلیون و ۰۰7 هزار دالر بلیت فروخت. این فیلــم با صرف هزینهای بالغ بــر ۰5 میلیــون دالر ســاخته شــده اســت. یکــی از بازندگان اکران هفته گذشــته فیلم «مرگبازان» )Flatliners( بود که در سه روز نخست اکران کمتر از پیشبینیهــ­ا، فقط شــش میلیــون و ۰۰7 هزار دالر فروش داشــت. این فیلم بازسازی فیلمی به همین نام اثر جوئل شــوماخر در دهه ۰9 میالدی است. «مرگ بازان» با بودجه 19 میلیون دالری در نظر منتقدان سینمایی فیلمی فاقد ارزش است و در وبسایت راتنتومیتو­ز از ۰۰1 امتیاز ممکن تنها 3 امتیاز گرفته است.

«مــرگ بــازان» اصلی بــه کارگردانــ­ی جوئل شوماخر ســال 199۰ با بازی کیفر ساترلند، جولیا رابرتــس، ویلیــام بالدویــن، اولیور پــالت و کوین بیکن ســاخته شــد. این بازیگران در فیلم نقش پنج دانشجوی پزشکی را بازی میکردند که برای تجربــه نزدیک به مرگ بــرای مدتی کوتاه قلب خــود را از کار میانداختنـ­ـد. در بازســازی «مرگ بازان» به کارگردانی نیلس آردن اپلف دانمارکی الــن پیج، نینــا دوبرف، جیمز نورتــون، دیگو لونا و کرســی کلمونز نقــش دانشــجویا­ن را به عهده دارند.

یکی از فیلمهای پرفروش هفته از قضا یکی از مدعیــان فصل جوایز ســینمایی اســت. «نبرد جنسیتها» با بازی اما استون و استیو کارل پس از یک هفته اکران محدود در 1۲ ســالن سینما، با افزایش تعداد ســینماهای محل اکــران به 1۲13 عــدد توانســت بــا فــروش 4 میلیــون و ۰۰1 هزار دالری به رده ششــم جــدول پرفروشها صعود کنــد. در گیشــه اکــران محــدود برنــده بیچون و چــرا فیلــم «ویکتوریــا و عبــدل» بــه کارگردانــ­ی اســتفن فریرز بود. این فیلم با بازی جودی دنچ از اکران در 77 ســالن سینما بیش از یک میلیون دالر کســب کرد. در این میان فیلم «مارک فلت: مردی که کاخ سفید را به زیر کشید» نیز به صورت محــدود اکران شــد و بــه صورت میانگیــن در هر سالن ســینما بیش از 7 هزار دالر فروش داشت. در ایــن فیلم لیام نیســن نقش یکــی از مأموران پلیس فدرال امریکا را بازی میکند که در افشای رسوایی واترگیت نقشی کلیدی داشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran