Iran Newspaper

3 هزار و 200 ردیف استخدامی وزارت آموزش و پرورش خالی است

مدیرکل امور اداری و تشکیالت وزارت آموزش و پرورش:

-

بر اســاس آمــار مرکز نيروی انســانی وزارت آمــوزش و پرورش تا ســال 1404 حدود 600 هزار نفر از اين وزارتخانه خارج میشــوند و وزارت آمــوزش و پــرورش تــا آن زمان بايد ســالی 60 هــزار نفــر ورودی داشــته باشــد. البتــه اين مرکــز تأکيد میکند کــه در برخی از ســالها حــدود 0۹ هــزار نفــر بازنشســته میشــوند. بــا ايــن حــال دو ســالی اســت کــه آزمونهــای هماهنــگ بــرای پذيــرش متقاضيان کار از ســوی دستگاههای اجرايی کشــور برگــزار میشــود وآمــوزش و پرورش هم بيشترين سهميه را در اين ميان به خود اختصاص داده اســت تا جايی که هماکنون بيشــترين تقاضــا بــرای ورود بــه وزارت آموزش و پرورش و معلم شــدن اســت. به گزارش «ايران» براســاس اسناد باالدستی، وزارت آمــوزش و پــرورش مکلف اســت که نيــروی مورد نيــاز خود را از طريق دانشــگاه فرهنگيــان و آزمونهای اســتخدامی جذب کنــد. با اين حــال همچنــان وزارت آموزش و پــرورش بــا کمبــود نيــرو مواجــه اســت و آنطــور که مديرکل امور اداری و تشــکيات وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار «ايران »میگويد باوجود برگزاری آزمون همچنان 3 هزار و 200 رديف شغلی خالی است. سيد حسن حسينی در اين باره میافزايد: وزارت آمــوزش و پــرورش در آزمــون اســتخدامی امسال 145 هزار نفر شرکتکننده داشت که مــا نيازمند 8 هزار و 200 رديف اســتخدامی بوديم که متأســفانه همچنان 3 هزار و 200 رديف اســتخدامی وزارتخانــ­ه بهدليل آنکه افــراد نتوانســتن­د حــد نصــاب الزم را بــرای قبولی در آزمون بهدست آورند خالی مانده است. وی میگويد : طبق آيين نامه شورای توســعه هر فردی که در هر شغلی ثبتنام میکنــد بايــد 50 درصد نمــره باالترين فرد قبــول شــده را بهدســت آورد که متأســفانه حــدود 3 هــزار و 200 رديف اســتخدامی به جهــت کســب نکــردن حــد نصــاب الزم از سوی شرکتکنندگا­ن خالی مانده است.

حسينی با اشاره به اينکه برگزارکنند­گان آزمون بايد بررسی کنند که چرا اين امتحان برای عدهای سخت است گفت: در اين باره با مســئوالن صحبتهايی انجام دادهايم و آنها هم اعام کردند که امتحان را متوســط برگــزار کردهانــد حاال بايد مســئوالن ترتيبی اتخاذ کنند که رديفهای اســتخدامی خالی نماند.

بــه گفتــه او بيشــترين ظرفيــت خالی ما در رشــتههای آموزگاری است. اين درحالی اســت کــه وزارتخانــ­ه بــه معلــم بســيار نياز دارد.مديــرکل امــور اداری و تشــکيات وزارت آمــوزش و پرورش با اشــاره به اينکه برای شــرکت در آزمون استخدامی حداقل مــدرک مــورد نيــاز ليســانس اســت، افزود: براساس اطاعات موجود به ازای هر شغل در آزمون استخدامی 17 نفر ثبتنام کرده و در آزمون شرکت کردند که اين آزمون برای 60 عنوان شغل است. حسينی درباره نحوه اســتخدام در آمــوزش و پــرورش بهعنــوان معلم گفــت: قانــون، آموزش و پــرورش را مکلــف کــرده اســت کــه از طريق دانشــگاه فرهنگيان و شــهيد رجايی نيروی مورد نياز خــود را تأمين کند و نوع ديگر آزمون اســت که برای پذيرفته شــدگان يک دوره يکســاله آمــوزش در دانشــگاه فرهنگيــان و شــهيد رجايــی برگــزار میکنيــم . البتــه خودمــان برگزارکنند­ه آزمون نيستيم. آگهی استخدام را بر اســاس رديفهای اســتخدامی وزارت آمــوزش و پرورش مشــخص میکند يعنی بايد ما مشخص کنيم در کدام استانها چه شــغلهايی الزم داريــم بعد از آن ســازمان اداری و اســتخدامی کشــور ايــن موضــوع را تأييد میکنــد و در نهايت آن را به ســازمان ســنجش میدهــد تــا آزمــون را ســازمان سنجش برگزار کند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran