Iran Newspaper

نامه مطهری به دادستان کل کشور

-

نايب رئيس مجلس شورای اسالمی در پاسخ به اظهارات اخير دادستان کل کشــور گفت که اقتدار قوه قضائيه با اصالح آن حفظ میشود نه با کمطاقتی در مقابل انتقادها. در نامه علی مطهری خطاب به حجتاالسالم منتظری که در اختيار ايسنا قرار گرفته، آمده است:

«در ســخنان اخير خــود خطاب به اينجانــب گفتهايد «چطور اســت که از هر کســی حمايــت میکنيد افراد مســألهدار و کســانی هســتند که وابســته به ضدانقالب و اپوزيســيو­ن هســتند؟ به عرض میرســاند افرادی که شــما آنها را وابســته بــه ضدانقالب و اپوزيســيو­ن میدانيــد به خاطر نــوع بينش امثال جنابعالــی کــه همــه منتقدان و مخالفــان يا براندازنــ­د يا فتنهگر يــا مرتبط با آمدنيوز مگر آنکه خالف آن ثابت شود و برای حفظ نظام نيز از هر وسيلهای میتوان اســتفاده کرد، اين افراد نســبت به افراد عــادی مورد ظلم مضاعف واقع میشــوند و الزم اســت ما نماينــدگا­ن مجلس از آنها حمايت بيشــتری داشته باشيم.

مطهــری افــزود: گفتهايد «چــرا دروغ میگوييد؟» عــرض میکنم اگر جنابعالی از آن برج عاج پايين بياييد و خانوادههای بازداشتشدگ­ان پی در پی به محضر شما شرفياب شوند و نحوه بازداشت فرزندشان در محل کار يــا منــزل را توضيــح دهند کــه چگونه آنهــا را تحقير کرده و آبرويشــان را بردهانــد يــا از رفتــار بازجويــان و بازداشــته­ای طوالنیمــد­ت انفرادی غيرقانونــ­ی يــا از محروميــت آنها از گرفتــن وکيل بگويند و اينکــه به بهانه امنيتــی بودن اتهام صرفاً بايد وکيل مورد قبول قوه قضائيه معرفی شــود و از آن ســو اصالً فهرســتی از چنين وکاليی وجود ندارد، آری اگر شــما هم در جريان اين امر قرار بگيريد متوجه میشــويد که ســخن من دروغ نبوده است.

از لزوم حفظ اقتدار قوه قضائيه گفتهايد. ســخن درســتی اســت ولی اقتدار قــوه قضائيــه با اصالح آن حفظ میشــود نه بــا کمطاقتی در مقابــل انتقادها. نگاه خود را نسبت به مقوله حفظ نظام اصالح کنيد. نظام جمهوری اسالمی آنچنــان که شــما خيــال میکنيد يک نهــال لرزانی که با هر بادی اين ســو و آن سو میرود، نيست.

بلکــه درخــت تنومنــدی اســت کــه ريشــه در ايمــان اســالمی مــردم دارد. راه حفــظ آن محــدود کــردن آزادی بيــان نيســت بلکــه آزادی بيــان ضامــن بقــای آن اســت. پيشــنهاد میکنــم کتــاب آينده انقالب اســالمی ايران شــهيد آيــتاهلل مطهــری را مطالعــه بفرماييــد. قطعــاً در اصــالح نــگاه جنابعالــی و اصــالح امور قوه قضائيه مؤثر خواهد بود. کتاب را برای شــما ارســال خواهم کرد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran