Iran Newspaper

سپاه محبوب مردم ایران و منطقه است

همه رسانهها کنار ملت و همصدا با ملت باشند/ پیشاپیش به امریکا میگویم در این توطئه هم مثل همه توطئههای قبلیتان شکستخورده هستید

-

رئیــس جمهــوری روز گذشــته در جلسه هیأت دولت، خطاب به ملت ایران اطمینــان داد که هرگونه اقدام امریــکا دربــاره برجام نتیجــهای جز شکســت بــرای این کشــور بــه دنبال نخواهــد داشــت و هیــچ مشــکلی بــرای کشــور مــا پیــش نمیآیــد. حجتاالســا­م حســن روحانــی از همــه رســانهها خواســت کــه در کنار ملــت ایــران باشــند. وی همچنیــن بــا اشــاره به اقدامــات امریــکا درباره سپاه پاســداران، عصبانیت امریکا از ســپاه را طبیعــی دانســت و گفت که ارتش، ســپاه و بســیج جدای از ملت نبوده و همواره در کنار ملت هســتند و هیــچ گونه اختافی بین جناحهای مــا بــرای مقابله بــا توطئه دشــمنان وجود ندارد.

مردم همیشــه قاطعانه به فشارها پاسخ دادهاند

بــه گــزارش پایــگاه اطاعرســان­ی ریاســت جمهــوری، حجتاالســا­م حسن روحانی با اشاره به اینکه ملت ایــران در مقاطــع حســاس همــواره حامیــان اصلــی انقــاب اســامی، نظــام جمهــوری اســامی ایــران، استقرار امنیت و دســتیابی به منافع ملــی بودهانــد، تأکید کرد: دشــمنان و بدخواهان ملت ایــران باید بدانند که ایــن ملــت در مســیر حرکت خــود به سمت پیشرفت و تعالی، هرگز اهداف بلند خـــــــــ­ــود را از یاد نبــرده و ذره ای از اعتمــاد آنــان نســبت بــه نظــام و ایستادگیشـ­ـان در برابــر دشــمنان کاسته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هر گاه بدخواهان بــه دنبــال تحمیــل فشــار بــه کشــور بودهاند، مردم با حضور، هوشیاری و تاش بیشتر، قاطعانه به آنان پاسخ دادنــد، گفــت: آن زمانــی کــه رئیس جمهوری امریکا برای ایجاد نمایش قــدرت در عربســتان علیــه ایــران به منطقــه آمــده بــود، ملــت ایــران به زیبایــی و بــا حضــور پرشــور خــود در انتخابــات 29 اردیبهشــت، پاســخ قاطعی به امریکا و حامیانش دادند.

رئیس جمهوری، اســتقبال و رأی مــردم بــه نظــام جمهوری اســامی ایــران و نامزدهایــ­ی کــه مــورد تأیید نظام بودند را بهترین پاســخ کوبنده و قاطــع ملــت بــه بدخواهــان با یک اقدام کاماً دقیــق، حقوقی و قانونی و بــا نمایــش شــکوه و اقتــدار ملــی دانســت و افــزود: البتــه بدخواهــان دســت بردار نبوده و ممکن است هر زمانــی اقدام به توطئــه علیه انقاب و کشــورمان کنند که در این راســتا ما باید همیشــه برای مقابله با حوادث احتمالی توانمنــد، قدرتمند و آماده باشیم.

وفای بــه عهــد، اســاس اطمینان جهان به یک دولت

وی ادامــه داد: دیپلماتهــ­ای کشــور بــه عنــوان نماینــدگا­ن ملــت ایران، در یک مذاکرات چند جانبه و به یک معنا بینالمللی، حضور پیدا کردنــد کــه در نتیجــه آن توافقــی به نام برجــام تحقق پیدا کــرد و بعد از حدود 6 ماه اجرایی و عملیاتی شد.

رئیــس جمهــوری بــا بیــان اینکه برجام یک آزمون بسیار بزرگ برای همــه دولتهــای شــرکتکنند­ه در مذاکــرات و ســایر دولتهــای جهان اســت، خاطرنشــان کــرد: تعهــد و وفــای بــه عهــد، اســاس اطمینــان جهــان بــه یــک دولت اســت؛ مــا به عنــوان جمهــوری اســامی ایــران، دقــت کردیــم و حواسمــان جمــع بوده اســت، وقتــی تعهد دادیــم، تا آخــر پای آن ایســتادگی کردیم و این افتخاری برای ماست.

روحانــی بــا اشــاره بــه اینکــه اگــر طــرف دیگر مذاکره، بدخــواه، رقیب یا دشــمن مــا از تعهــد خارج شــود، ایــن بــرای ما شکســت نیســت بلکه شکســت برای طــرف مقابل اســت، گفــت: مــا در زمان و مقطــع الزم راه درســت را انتخــاب کردیــم و بخوبی وارد مذاکــره شــدیم و در مذاکــره بــا همــه تــوان و دقــت پیــش رفتیــم و آنچــه بــه دســت آوردیــم، ِ بهتریــن ممکن بود.

رئیــس جمهــوری تأکیــد کــرد: اگــر همــه طرفهــای مذاکــره پــای ایــن توافــق بایســتند به معنــای این اســت که حیثیت خودشــان را حفظ کردند و اگر کســی پای توافق نایســتد در حقیقــت حیثیــت خــودش را خدشهدار کرده است.

روحانــی ادامه داد: امروز نســبت بــه سیاســتهای امریــکا شــاهد دو صف بندی داخلی و جهانی هستیم؛ ببینید در داخل امریکا صاحبنظران، اندیشمندان و سیاستمداره­ا، نسبت به اقدامــات اخیری که دولت امریکا انجــام میدهــد چگونــه موضــع میگیرند و حرف میزنند.

رئیــس جمهــوری بــا طــرح ایــن ســؤال کــه آیــا اقدامــات رئیــس جمهــوری جدیــد امریکا بــه وحدت داخلــی ایــن کشــور کمــک میکنــد یــا موجــب تفرقــه و شــکاف بیشــتر میشــود؟ گفــت: اتفاقــاً بــا ایــن اقدامات این شــکاف بیشتر میشود، چــرا کــه اگــر روزی امریــکا بخواهد از برجــام خــارج شــود، آن وقــت برای مــردم روشــنتر میشــود کــه امریکا چه ضرر بزرگی کرده است.

مســیر ایران مورد حمایت جهان است

روحانــی بــا اشــاره بــه اینکــه در صفبنــدی جهانــی نســبت بــه اقدامــات امریــکا، تنهــا چند کشــور و رژیــم انگشــت شــمار هســتند کــه از ایــن اقدامــات طرفــداری میکننــد، اظهارکــرد: امــروز مســیری کــه جمهــوری اســامی ایــران انتخــاب کــرده مــورد حمایت جهان اســت و حتــی در میــان متحــدان امریــکا در اروپــا هم کســی نیســت کــه از بر هم زدن توافــق حمایت کند، چرا که این توافق، توافقی دوجانبه نیســت بلکه یک توافق جهانی است.

رئیــس جمهــوری بــا بیــان اینکه رئیــس جمهــوری امریــکا بــا ایــن اســتدالل کــه هــر اقدامــی رئیــس جمهــوری قبلــی انجــام داده بــا آن مخالفــت میکنــد، دســت بــه ایــن اقدامات زده و این بیمنطقی آشکار اســت، گفــت: واقعــاً بــرای دولــت امریکا شــرم آور است که استداللش ایــن باشــد که با هــر کاری کــه دولت قانونــی قبــل انجــام داده مخالفــت کنند.

وی ادامــه داد: امــروز ایــران بــه عنــوان کشــوری کــه بــه تعهــدات خودش پایبند اســت، مورد تحســین افــکار عمومــی و دولتهــای جهــان اســت و امریــکا به عنوان کشــوری که اعتبــار، حیثیــت و آبــروی خودش را بــه حــراج گذاشــته مطرح اســت که البتــه عده زیــادی در داخل امریکا از مقامات لشــکری و کشــوری گذشــته و فعلیشــان و حتــی مقاماتــی کــه در دولــت فعلــی امریــکا هســتند، با ایــن ســبک و ســیاق دولــت امریــکا مخالــف هســتند.روحانی افــزود: ملت بــزرگ ایران، کار بســیار بزرگی انجام داد و ما سندی را امضا کردیم کــه امروز جهــان از آن حمایت کرده و در برابــر اقداماتــی کــه دشــمن مــا میخواهــد انجام دهد، با زبان، بیان و استداللشان ایستادهاند.

اجمــاع مســئوالن اصلــی کشــور درباره برجام

وی بــا بیــان اینکــه ملــت ایــران همواره متحــد و همراه با نظام بوده و در این مواقع همیشــه وحدت خود را بیشــتر بــه نمایــش میگذارنــد، گفــت: ممکــن اســت عــدهای، بــه برجــام هــم انتقــاد داشــتند و شــاید اگر رأی بگیرنــد، بگویند ما به برجام رأی نمیدهیــم و ایــن بــرای یــک کشــور دموکراتیک طبیعی است، اما برجام مــورد اجماع همه مســئوالن و مقامــات اصلی کشــور بوده اســت؛ شــورای امنیــت ملــی آن را تصویب و مجلس شــورای اســامی و شورای نگهبان و از همه مهمتر رهبرمعظم انقــاب راجــع بــه آن نظــر دادهاند. رئیــس جمهــوری با اشــاره بــه اینکه امــروز رئیس جمهوری فعلی امریکا شــرایطی را ایجــاد کــرده کــه ایــران، از همیشــه یکپارچهتــ­ر، یــک صداتر و متحدتــر اســت، خاطرنشــان کــرد: امــروز موافــق و مخالــف برجــام در کنار هم هســتند و همه صدای واحد دارنــد؛ مــا نقض عهــد را نادرســت، غلــط و نســبت بــه مصالــح کشــور، منطقه و جهان خائنانه میبینیم.

وی ادامــه داد: ملــت ایــران هیچــگاه به امریکا اعتماد نداشــته و میداند که امریکا چه اقداماتی علیه منافع ملی ما انجام داده و میدهد، اما امروز واضحتر و آشکارتر همه در کنار هم قرار گرفتند.

رئیــس جمهــوری تصریــح کــرد: امریــکا اگــر بخواهــد علیــه یــک معاهــده و قــرارداد بینالمللــ­ی کــه مــورد تأیید شــورای امنیت ســازمان ملــل و بخشــی از قطعنامــه ۱۳22 اســت، موضعگیــری خصمانه کند، تنها با ایران مخالفت نمیکند، بلکه با کشــورهای جهان مخالفت کرده و در برابر ســازمان ملل ایستاده است؛ که البته این را گاهی به صراحت هم میگوید که این ســازمان ملل به درد ما نمیخورد.

رئیس شــورای عالــی امنیت ملی با تأکید بر اینکه اگر امریکا دچار خطا شــده و از برجــام خــارج شــود، ضرر این کار صرفاً برای امریکاییها­ست، افزود: ما راههای مختلفی را پیش رو داریــم و هر راهی که مصلحت نظام و کشــور مــا در آن باشــد را انتخــاب میکنیم و هیچ مشــکلی در پیشــبرد اهداف و مسیرمان نخواهیم داشت.

روحانی ادامه داد: امروز 5 کشــور مذاکــره کننــده بــا ایــران، کشــورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورهای جهان همــراه با ایران هســتند و اگــر امریکا ایــن خطــا را مرتکــب شــود، علیــه منافــع ملــی و حیثیت امریــکا اقدام کرده است.

سپاه در دل ملت جای دارد

وی با بیان اینکــه نباید هیچ گونه نگرانــی در داخــل کشــور نســبت بــه این اقدامات داشته باشیم، گفت: تا زمانی که ملت ما متحد، منســجم و یکصــدا بوده و مطیع رهبری شــجاع هســتیم، هیچ مشکلی برای کشور ما پیــش نمیآیــد. فراز و نشــیب وجود دارد امــا بخوبی از آن عبور میکنیم. رئیــس جمهــوری با اشــاره بــه اینکه امروز کاماً روشن میشود که دولت یاغــی کیســت و کســی کــه مقــررات بینالمللــ­ی را زیــر پا میگــذارد، چه کسی اســت و بخوبی روشن میشود که کدام کشــور مورد احترام کشــورها و افــکار عمومی جهان اســت، ادامه داد: اگــر امریــکا بخواهــد خطــای بعدی را مرتکب شــود و علیه ســپاه پاســداران اقدامــی کنــد، ایــن دیگــر خطا اندر خطا است؛ سپاه پاسداران تنها یک واحد نظامی نیســت، بلکه ســپاه پاســداران در دل ایــن مــردم بــوده و در همــه روزهــای خطــر از منافع ملی ما دفاع کرده است.

روحانی تصریح کرد: سپاه نه تنها محبــوب ملت ایــران بلکــه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجــات داده؛ محبوب کردهای عراق هم اســت چون اربیل را نجات داده؛ محبوب مردم دمشــق و ســوریه هم اســت چــون دمشــق را نجــات داده؛ محبــوب مــردم لبنــان هــم اســت چــون طرفــدار حیثیــت و اســتقال لبنــان بــوده اســت؛ ســپاه همیشــه کمــک مظلومــان بــوده و در برابــر تروریستها ایستاده است.

رئیس شــورای عالــی امنیت ملی اظهــار کــرد: امریکاییهـ­ـا بهدلیــل آنکــه میخواســتن­د داعــش را 20 ســال در ایــن منطقــه نگه دارنــد و از این ابــزار اســتفاده کنند، حــق دارند از ســپاه عصبانی باشند، چراکه سپاه بــا برنامهریــ­زی و حمایت خودش از ملــت عراق، ســوریه و لبنان، داعش را ذلیل کرده اســت. روحانــی افزود: امریکاییهـ­ـا حــق دارنــد از برجــام ناراحــت باشــند چراکــه جمهــوری اســامی ایــران در یــک شــرایط حساســی کــه آنهــا میخواســتن­د اعــام کنند که ایران دروغگواســ­ت و پشــت پرده بمب هســتهای درســت میکنــد، با حضور در مذاکرات ثابت کــرد کــه دروغگو آنها هســتند.رئیس جمهــوری بــا تأکیــد بر اینکــه ارتش، سپاه و بســیج جدای از ملت نبوده و همواره در کنار ملت هســتند، گفت: هیچ گونه اختافی بین جناحهای ما برای مقابله با توطئه دشمنان وجود ندارد و همه یکپارچه و در صف واحد هستیم؛ هیچ گونه تزلزلی در کشور ما به وجــود نخواهد آمد و مردم مقاوم ایــران در برابــر توطئــه هاایســتاد­گی خواهند کرد.

روحانــی، ســخنان رئیــس جمهــوری امریــکا دربــاره ایــران در ســازمان ملل متحــد را بیاهمیت و ســخیف دانســت و اظهارکرد: امریکا باید بــه ملتهای منطقــه ما جواب دهــد کــه چــرا مــردم افغانســتا­ن را بدبخــت کــرده و 8۱ ســال ناامنــی را در این کشــور ایجاد کرده اســت؛ چرا عــراق را ناامــن کــرده و داعــش را بــر مردم مســلط کــرده اســت و چرا در امــور داخلــی کشــورها مداخلــه میکنــد، فقط به این امید که ســاح بیشتر بفروشد.

وی بــا بیــان اینکــه امریــکا روز بــه روز در افــکار ملتهــای جهــان منفورتــر شــده و هیــچ کــس دل خوشــی از سیاســتها و مداخــات امریکا نــدارد، تأکید کــرد: جمهوری اســامی ایــران همــواره بــه یــاری کشــورهایی که مظلوم بــوده و تحت ســتم قرار گرفتهانــد و از ایران کمک خواستهاند، شتافته است.

رئیس جمهــوری اظهارکرد: بنده پیشــاپیش میخواهم از ملت بزرگ ایــران تشــکر کنم؛ پیشــاپیش از همه رســانهها میخواهم که کنــار ملت و همصدا با ملت باشــند و پیشــاپیش بــه امریــکا میگویــم در ایــن توطئــه هم مثــل همه توطئههــای قبلیتان شکســتخورد­ه هســتید؛ بــاز خطــا و اشــتباه کردیــد و بــاز هــم اشــتباه میکنید.

خطاب روحانی به هموطنان کرد

روحانــی خطــاب بــه هممیهنان کــرد ایــران نیــز گفــت: مــا بــه شــما صددرصــد اعتمــاد داریــم و خطای سیاســی عدهای در اقلیم کردســتان عــراق را بــه هیــچ عنــوان پای شــما نمینویســی­م چرا که شــما بخشی از مــردم بــزرگ ایــران و قومــی وفادار و ریشــهدارت­رین قــوم ایرانــی در این منطقه هستید و همیشه کنار انقاب بودید؛ در جنگ تحمیلی، کنار ملت ایران بودید.

وی بــا بیــان اینکه به همــه مردم کــرد در ایران، عراق، ســوریه و ترکیه عاقهمنــد هســتیم و نمیخواهیــ­م هیــچ فشــاری بــه کردهــا وارد شــود، افــزود: اگــر مســئوالن آنهــا خطــا و اشــتباه کردند، باید بهــای خطایی را که انجام دادنــد پرداخت کنند، ولی مردم کرد بهعنوان مردمی صلحجو در منطقــه، دنبــال پیشــرفت و مورد احترام هستند.

رئیس جمهوری تأکید کرد: تمام اقــوام ایرانــی متحــد، یکپارچــه و در کنــار هــم هســتند و امــروز وحــدت و اتحاد ما از هر روز دیگر بیشتر است.

رئیــس شــورای اقتصــاد بــا بیــان اینکــه دولــت امســال بــر اســاس دســتور رهبر معظم انقاب بهدنبال افزایــش تولیــد و اشــتغال بــوده و خواهــد بــود، گفت: نباید هــدف را از یــاد ببریم؛ امســال هدف این اســت کــه رونــق اقتصــادی ایجــاد کــرده و میــزان اشــتغال را افزایــش دهیم تا جوانهــای ما مشــغول بهکار شــوند و کشــورمان آرامش بیشــتری داشته باشــد. روحانــی «آرامــش، امنیــت و آزادی» را بهعنــوان ســه پایــه بــرای رســیدن به هــدف پیشــرفت و اقتدار دانســت و تصریــح کرد: پیشــرفت و اقتــدار مــا در ســایه امنیــت، آرامش و آزادی اســت کــه بایــد از آنهــا برای رســیدن به هدف مهممان حراست و حفاظــت کنیم. وی افزود: تردیدی نــدارم ملت ایران در مســیر راه خود هدف را گم نکرده، اعتمادش نسبت بــه مســئوالن کــم نشــده و همچنان در برابر دشــمن، ایســتاده اســت؛ ما نــه ضعیف و سســت میشــویم و نه میترســیم؛ بلکه مقــاوم و قدرتمند میایســتیم و خــدا هم با مــا خواهد بــود و طبــق وعــده الهــی، پیــروزی نهایی هم از آن ما است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran