Iran Newspaper

معرفی چهار استاندار جدید

- سیدعلی آقازاده بهمن مرادنیا محمدمهدی شهریاری سیدمناف هاشمی

ســخنگوی وزارت کشــور گفت: بــا تعیین چهار اســتاندار جدید در هیــأت وزیران، تاکنون اســتاندار­ان 17 اســتان تغییر کردند. بهگزارش پایگاه اطالعرسانی شبکه خبر، سید سلمان سامانی افزود: در نشســت دیروز چهارشنبه هیأت دولت که به ریاست دکتــر روحانــی برگزار شــد گزینههای پیشــنهادی وزارت کشــور بــرای تصــدی مســئولیت اســتاندار­یهای آذربایجــا­ن غربــی، کردســتان، گلســتان و مرکــزی معرفــی و بــا تصویــب هیــأت وزیــران، برای این مســئولیت انتخاب شــدند. او گفــت: بر این اساس، محمدمهدی شــهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی، بهمن مرادنیا به عنوان اســتاندار کردستان، سید مناف هاشــمی به عنــوان اســتاندار گلســتان و ســید علی آقــازاده به عنوان استاندار مرکزی تعیین شدند. ■ توصیه روحانی به استانداران منتخب

به گزارش پایگاه اطالع رســانی ریاســت جمهــوری، روحانی خطــاب بــه اســتاندار­ان منتخــب گفــت: هــدف مــا پیشــرفت کشــور، رونق اقتصادی و توســعه اشــتغال در کشــور و حرکت در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و استانداران باید بــا حفظ انســجام، وحــدت، اعتــدال و میانهروی، اجــرای کامل سیاســتهای دولت را دنبــال کنند. وی با توجــه به مرزی بودن سه استان کردستان، آذربایجان غربی و گلستان، بر بهبود روابط با کشورهای همسایه تأکید کرد. روحانی جذب سرمایه داخلی و خارجی، تقویت مســیرهای ارتباطی کشور با کشورهای همسایه و تســریع در اتصــال راههــای کشــور بــه کشــورهای همســایه و کشورهای بزرگ، از جمله چین، روسیه و منطقه آسیای مرکزی را از جملــه راههــای توســعه اقتصــادی و حفــظ امنیــت کشــور دانســت و اســتاندار­ان را به ایجــاد هماهنگی در اســتان و روابط خــوب بــا ائمه جمعــه، نماینــدگا­ن مجلس شــورای اســالمی و گروههای سیاسی، رعایت حقوق شهروندی بویژه حقوق اقوام و مذاهــب و بهرهگیری از آنان در مناصب مدیریتی توصیه نمود. رئیس جمهــوری همچنین ضمن بیان اعتمــاد کامل دولت به هممیهنان کرد، آنان را از اقوام اصیل ایرانی دانست که با حس عمیق ملی نســبت به ایران، همواره در همه صحنهها بویژه در دوران دفــاع مقدس حضــوری فعال و مؤثر داشــته و هماکنون هم در عرصه پیشرفت کشور، مشارکت کامل دارند.

وی، وزرا را بــه همــکاری بــا اســتاندار­ان در جهــت تحقــق اهــداف مــورد نظر دولــت توصیه کــرد و در پایان از اســتاندار­ان جدید خواســت که ســالم ایشــان را به مردم شــریف استانهای کردستان، آذربایجان غربی، گلستان و مرکزی ابالغ کنند.

محمدمهدی شــهریاری، اســتاندار جدیــد آذربایجان غربی در دوره هشــتم مجلــس نماینــده حــوزه انتخابیه بجنــورد بود. وی ســپس مســئول کنســولگری ایران در فرانکفورت آلمان شد و نهایتــاً دیــروز بــا تصویــب هیأت دولت به ســمت اســتاندار­ی آذربایجــا­ن غربی رســید. وی زاده ســال 43 در مانه و ســملقان اســت. بهمــن مرادنیــا، اســتاندار جدیــد کردســتان هم ســابقه نمایندگــی در مجلس هشــتم را از حوزه انتخابیــه بیجار دارد. او نیز متولد ســال 44 در همین شهرســتان میباشد. بدین ترتیب خواســته کردســتانی ها بــرای انتخــاب اســتاندار بومــی محقــق شــد. ســید مناف هاشمی، استاندار جدید گلســتان هم از وزارت ورزش بــه گــرگان خواهــد رفــت. هاشــمی در دوران مدیریــت محمدباقر قالیباف در شــهرداری تهران مســئولیته­ایی مانند معاونــت برنامهریــ­زی و توســعه شــهری، قائم مقــام معاونت خدمات شــهری، مدیرکل تشــخیص و وصول درآمد را بر دوش داشــته اســت؛ و بــا روی کار آمــدن حســن روحانی بــه معاونت وزارت ورزش و جوانــان منصــوب شــد و پــس از اســتعفای محمــود گــودرزی، سرپرســت وزارت ورزش و جوانــان شــد. وی در دولــت اصالحات نیز مدیرکل دفتر برنامه و بودجه ســازمان شــهرداریه­ا و دهیاریهای کشــور بود. هاشمی زاده سال 46 در نکا است. البته استاندار جدید استان مرکزی هم مانند استاندار گلستان از وزارت ورزش آمده است. او معاون توسعه منابع این وزارتخانه بوده است. ســیدعلی آقازاده دارای مدرک تحصیلی کارشناســی جغرافیا از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری از دانشگاه خوارزمی است.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran