Iran Newspaper

وزیر آموزش و پرورش: منتظریم مجلس تکلیف معلمان حقالتدریسی را تعیین کند

-

وزیــر آموزش و پــرورش درباره تعییــن تکلیف وضعیــت معلمان حق التدریســی بخصــوص در شــهرهای کوچــک و دور افتــاده توضیحاتی ارائه کرد.

ســید محمــد بطحایی در حاشــیه جلســه هیأت دولت در جمع خبرنــگارا­ن ابتدا درباره تصمیمات اتخاذ شــده بــرای خلوتتر شــدن کالسهای درس گفت: این موضوع تحت عنوان تراکم دانشآموز در کالس مطرح است که ما ُنرم تعریف شــدهای را در کشور به تفکیک شهر و روستا در دورههای مختلف آموزشی داریم.ضمن تأیید این مطلب که امکان دارد در بعضی مناطق، این تراکم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده باشد، اما هنوز با آن استاندارد و خط قرمز فاصله دارد.

وی خاطرنشــان کــرد: تراکــم کالس در بعضــی مــوارد بــه جهــت اینکــه فضــای کالس اســتاندار­د نبوده کاهــش پیدا کــرده. مثالً جایی بــوده که برای کالس ســاخته نشــده بود اما به اجبار تبدیل به کالس شده که در اینجا تعداد دانشآموزان­ی که میتوانســت­ند در کالس حاضر باشــند کمتر شده و میانگین منطقه را پایین آورده است که در این موارد چاره دیگری وجود ندارد.

بطحایی در خصوص بحث اســتخدامی بعضی معلمان حق التدریسی در شــهرهای کوچــک و دور افتاده نیــز گفت: مجلس اخیراً کلیــات طرحی را به تصویب رســانده و جزئیات آن قرار اســت در کمیســیون بررسی شود که ما منتظریم آن طرح در خصوص نحوه به کارگیری نیروهای حق التدریسی برای آمــوزش و پــرورش تعیین تکلیف کند. اما تا آن زمان که آن طرح به تصویب برسد، استفاده از همکاران عزیزمان که حق التدریسی هستند کما فی السابق است. امیدوارم با اهمیت و اولویتی که این موضوع دارد، مجلس این طرح را با لحاظ نظرات کارشناسی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار دهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran