Iran Newspaper

حسن فرامرزی - حمیرا عالیی

-

هفتهگذشتهب­اطرحخبرقیم­ت4میلیونتو­مانیمعلمها­یبرندکنکور­براییک جلسهدرکالن­شهرهابویژه­درتهران،چهرهتجاریو­شبهعلمیکنک­ور ومتعاقب آن بــار مالی و روانی این آزمون را بر خانوادهها به عنوان ســوژه یک فراخوان با شمابهاشترا­کگذاشتیم وازمخاطبان«ایران»بویژهوالدی­نیکهفرزندک­نکوری دارند یا داشتهاند، خواستیم در این باره با ما سخن بگویند. آنچه در ادامه میآید، دیدگاههایط­رحشدهازسوی­شمامخاطبان­گرامیایران­است.

■ این طبقه میداند نه پدر پولدار دارد نه رانت نه ارث بادآورده

بهناز افشــار - تماس تلفنی: مدارس غیر انتفاعی حــاال دیگر از حالت کمک بــه آمــوزش در شــرایطی کــه تعــداد مــدارس دولتــی کــم بــود فراتــر رفته و بــرای خانوادههــ­ا یــک برنــد و کاس شــده. در حالی که طبقات مرفه و باالی شــهر ســعی در ثبت نام در کاسهای معروف آموزشــگاه­های بنام و مدارس مشــهور پولــی دارنــد تــا فرزندانشــ­ان در بهترین دانشــگاهه­ا و رشــتهها قبول شــوند، خانوادههــ­ای پاییــن و متوســط اجتماعــی فرزندانشــ­ان را در همــان مــدارس معمولی و دولتی نامنویســی

بــا یــک ماشــین 700 میلیونی میــاد تو مدرســه رســماً ســر کاس به همهمون فحش میده و میگه شما یه مشت بچه پولدار هستید که درس بخونید و نخونید هیچی نمیشین. خودش میگفت من هیچی نداشــتم اما االن همه چی دارم چــون مشــهور شــده و خانوادههــ­ا فکــر میکنن معجزه میکنه. ما فقط با توجه به این شوآفها و نمایشهای تبلیغاتی جیــب ایــن آدمهــا رو پــر میکنیــم؛ موضوعــی که هیچ کــدوم از دوســتام و حتی خانوادههام­ون متوجه نیستن.

■ بــه خاطــر منافــع جیبتــان تمرکــز دانشآموزان را به هم نریزید عظیــم رفســنجانی - :0913...663

خط بطان بکشم. اکثر نفرات برگزیده کنکور نه کاسی رفتهاند و نه کتابهای گوناگون خواندند فقط کتابهای درســی خودشــان را بــه طور کامــل خواندهاند و موفق شدهاند.

■ کنکــور، خانــه ایرانیهــا را بــی روح و زندگیراتعط­یلمیکند

پروین شهبازی - ایمیل: یادآوری این ماراتــن، اســترس آن ســالهای کنکــور را بــاز میگردانــد. چه روزهایــی از عمر ما که با این اســترس ســپری شد. کنکور زندگی ما را تحت الشعاع قرار میدهد و اســترس کنکور بیــش از آنکه بر فرزند ســایه بیفکند والدین را آزرده میسازد، خانــه شــما را بــی روح میکنــد، رفت و آمد، ســفر، دید و بازدیــد همه تعطیل میشــود و اگــر پــای معلــم خصوصی بــه خانه شــما بــاز شــود که فشــار مالی نیــز پنجــه بــر گلــوی اقتصــاد خانــواده میگــذارد. چــه بســا خانوادههای­ــی کــه بــر ایــن باورند که بــرای پیــروزی در این رقابــت بایــد هزینــه کــرد، هزینههــای بی حســاب و کتــاب کــه عمدتــاً تأثیــر چندانی در این پیروزی نخواهد داشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran