Iran Newspaper

پیروزی مقابل آلمان باعث غرور و قوت قلب در تمامی ردهها میشود

-

محمد محمدی ســدهی / درخشش خیرهکننده تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در مسابقات جام جهانی و صعود بــه دور بعــدیًمســابقات اتفاقی بود کــه فوتبال ایــران را

آینده کامــال امیدوار کرد. ملی پوشــان نوجــوان ایرانی در حالــی دومیــن بازی خــود مقابل آلمــان را بــا پیروزی قاطعانه 4 بر صفر پشت سر گذاشتند که این برد بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران به حساب میآمد. جام جهانی هندوستان سومین میدانی است که تیم نوجوانان در آن از مرحله گروهی صعود میکنند، نوجوانان ایران پیش از این دو بار به این مرحله صعود کرده بودند که هر دو بار با هدایت علی دوستی مهر بود. سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان در مورد درخشــش تیم ملی نوجوانان به خبرنگار «ایران» میگوید: «واقعیت این است که فوتبال ایران باید آرام آرام به فکر جدا شدن از قاره آسیا باشد چرا که تیمهای ملیمان در ردههای ســنی پایینتر در ســالهای اخیر نشان دادهاند که فوتبال ما در حال پیشرفت است البته ما نباید در این راه دچار غرور شویم.» علی دوســتی مهــر ادامه میدهــد: «ما بازیکنان و مربیــان بزرگی داریم که اگــر روی اینها سرمایهگذار­ی کنیم میتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. فوتبال ما در ردههای مختلف زمانی خیلی سخت به جام جهانی صعود میکرد اما حاال به جایی رسیدیم که بدون دردسر به جام جهانی صعود میکنیم و در این جام مقابل تیمهای بزرگ به نتیجه میرسیم، این اتفاقات خوب نشان میدهد که فوتبال ما از نظر سازماندهی شرایط مطلوبی دارد و عالوه بر این بخوبی در حال مدیریت است.»

او بــا اشــاره به این موضوع که برد تیم ملی نوجوانــان ایران مقابل آلمان به ما قــوت قلب میدهــد، میافزاید: «پیــروزی مقابل آلمان باعث غــرور و قوت قلب فوتبال ملی ما در تمامی ردهها میشود اما باید این را بدانیم که از این پس کارمان ســختتر خواهــد شــد. آلمان تیم ضعیفــی نبود و ایــن تیم در ردههــای مختلف جامهای زیادی را به خانه برد، پیروزی مقابل آلمان نشان دهنده این است که ما شایستگی صعود به جمع 4 تیم برتر جام جهانی را داریم. بحث انگیزشی در این رده بسیار مهم است و مربیان باید در این رده بیشتر روی این موضوع کار کنند. »

ســرمربی تیــم ملــی نوجوانان در جــام جهانــی 200۹ و 2013 در پاســخ به این سؤال که آیا بازیکنان این تیم در آکادمی کیا حضور داشتهاند؟ میگوید: «کاری که آکادمی کیا و سایر آکادمیهایی که در ردههای پایینتر انجام میدهند 2 سال دیگر نتیجه میدهد. این آکادمی با بازیکنان زیر 11 ســال تشــکیل شــده که نتیجه آن را بخوبی خواهیم دید. شخص خاصی را نمیتوان عامل موفقیت این تیم دانست بلکه عامل موفقیت نوجوانان حاصل کار تیمی در داخل و خارج از زمین اســت و باید این موفقیت را به همه تبریک گفت.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran