Iran Newspaper

رهایی گروگان پس ازکشته شدن گروگانگیر

-

گروه حوادث - معصومه مرادپور / سه مرد تبهکار در جریان اختالف مالی بر سر خرید و فروش مواد مخدر، مرد جوانی را از مقابل خانهاش ربودند و از خانوادهاش درخواست پول کردند،اما در جریان عملیات کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی کرج نقشه تبهکاران ناکام ماند و گروگان پس ازکشته شدن یکی ازگروگانگی­ران نجات یافت.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند شب قبل مردی هراسان به کالنتری 22 مهرشهر کرج رفت و به افسر تجسس گفت: «دقایقی قبل افراد ناشناسی سواربر پراید مشکی، پسرم را از مقابل خانه ربودند.»

پس ازتشکیل پرونده مقدماتی، بالفاصله کارآگاهان دایره جنایی استان البرز وارد عمل شدند. آنها در نخستین تحقیقات دریافتند، یکی از سرنشینان پراید زنگ در خانه جوان 28 ساله - هاشم- را زده و به بهانهای از او خواسته جلوی دربیاید. هاشم که از توطئه آدم ربایی افراد ناشناس بیخبر بود به طرف در رفت و پس از باز کردن در ساختمان ناگهان با سه مرد خشن روبهروشد که صورت هایشان رابا نقاب پوشانده بودند.آنها او را با زور به داخل خودرو انداختند و بسرعت فرار کردند؛ازآنجا که احتمال میرفت ربایندگان با خانواده جوان ربوده شده تماس بگیرند، تلفن خانه گروگان تحت کنترل درآمد.

سرهنگ صفایی -رئیس پلیس اداره آگاهی استان البرز- دراین باره گفت: پس ازتماس آدم ربایان و ردیابیهای تخصصی، نقطه جغرافیایی استقرارآنه­ا که خانهای در محدوده گلدشت بود شناسایی شد و بالفاصله تیم ویژهای از کارآگاهان به محل اعزام شدند. اما گروگانگیرا­ن که از حضور پلیس غافلگیر شده بودند، به همراه گروگان سوار دو خودرو پراید و «روآ» شدند وگریختند، اما پس از چند کیلومتر تعقیب و گریز نفسگیر، خودروهای گروگانگیرا­ن با شلیکهای پلیس متوقف شد و سرنشینان هر دو خودرو پیاده شدند،اما همچنان با سالح سرد پلیس را تهدید کردند که هاشم-گروگان- را خواهند کشت. آنها سپس با همین کار به فرار ادامه دادند،اما دقایقی بعد وهمچنان که پلیس درتعقیبشان بود، میان گروگانگیرا­ن و پلیس، درگیری رخ داد که دراینمیانی­کیازگروگان­گیرانباشلی­کپلیسکشتهو­یکی دیگرازآنان­همزخمیشد.بهاینترتیب­جوانربودهش­ده ازدستتبهکا­راننجات یافت.در ادامه مشخص شد سناریوی آدم ربایی توسط سه مرد جوان تبهکار که دارای سوابق متعدد جرایم کیفری بودند طراحی و اجرا شده بود.

در بازجویی از دو متهم دستگیر شده کارآگاهان دریافتند آنها بر سر اختالف مالی به خاطر خرید و فروش مواد مخدر، هاشم را ربوده بودند تا طلبشان را وصول کنند.

ازسوی دیگرمرد جوان ربوده شده که فکرش را هم نمیکرد از دست گروگانگیرا­ن جان سالم به در برد گفت: من شانس آوردم که پلیس نجاتم داد.

پس از تکمیل پرونده، دو متهم به دادسرا منتقل شدند و با دستور بازپرس شعبه 13 قرار بازداشت هر دوگروگانگی­ر صادر شد که به زندان انتقال یافتند تا زمان محاکمه آنها از سوی دادگاه کیفری استان البرز تعیین شود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran